Forum • Visa tråd - Taktik vid reservantagning

Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

Taktik vid reservantagning

Hur man ansöker, hur man behåller placeringar, uppskjuten studiestart, et cetera.

11 aug 2015, 10:03

Tror jag kommer in på en helt annan utbildning än läkare i Göteborg, står nämligen som reserv 1 efter andra antagningen. Men vill hellre komma in på läkarutbildningen där jag tror att jag har bra chans i Umeå eller eventuellt Örebro. :himlar:
Men om de ringer mig från den andra utbildningen och jag säger ja - försvinner mina chanser att bli uppringd av läkarutbildningen i så fall? Markeras det i någon dator någonstans, eller jobbar alla universitet på egen hand vid reservantagningen?
gast

11 aug 2015, 11:44

Hej!
Din fråga har lyfts upp i en annan tråd.

viewtopic.php?t=3622
Gast

11 aug 2015, 12:00

Tack. Men det är gamla svar. Gäller detta även nu i höst?
Gast

11 aug 2015, 12:14

Det gäller även nu i höst! Reservantagningen sköts lokalt av respektive lärosäte - de har alltså inte någon kontakt med andra lärosäten eller antagning.se

Ringer lärosäte A upp dig och du tackar ja för att sedan bli uppringd av lärosäte B är det dock snällt ifall du meddelar lärosäte A så att de kan ringa upp en annan reserv.
Tesla
Läkarstudent