Uppskjuta studiestart efter reservintag?

Antagningsvägar, ansökningsprocessen, tillgodoräknande, studentbostad, et cetera.
whitelight
Inlägg: 19
Blev medlem: 09 jul 2015, 11:33

Uppskjuta studiestart efter reservintag?

Inlägg av whitelight »

Hej!

Jag har sökt läkarprogrammet nu i höst och om jag kommer in som reserv så är det troligt att det blir efter uppropet. Problemet är att jag inte kommer kunna börja i höst i alla fall utan till våren, eftersom jag är föräldraledig. Jag vet att detta bör vara ett giltigt skäl att få skjuta upp start, men är det någon som har någon insikt eller rentav erfarenhet kring att begära uppskov som reserv (och så sent som efter uppropet)?

Skulle det inte gå så har jag goda chanser att bli antagen till våren ändå, men det hade varit skönt att vara garanterad plats om det nu skulle visa sig att jag blir uppringd..

tacksam för all input :intellektuelltutmattad:
Gäst

Uppskjuta studiestart

Inlägg av Gäst »

Hej!

Tyvärr kommer du ej kunna begära uppskov då du blir kallad som reserv! I alla fall är det så på Umeå/Göteborg, så antar att det också är så på övriga lärosäten. Men det skadar väl knappast att i alla fall höra med dem ifall de eventuellt ringer upp dig - men du bör inte räkna med det!
whitelight
Inlägg: 19
Blev medlem: 09 jul 2015, 11:33

Uppskjuta studiestart

Inlägg av whitelight »

Åfan. Jag ska ta och höra av mig till studievägledare på måndag och dubbellkolla. Tack för svar!
whitelight
Inlägg: 19
Blev medlem: 09 jul 2015, 11:33

Uppskjuta studiestart

Inlägg av whitelight »

Jag hörde av mig till studievägledare vid LU och denna menade att det är tillåtet att som reservantagen bli beviljad uppskjuten studiestart.

Nu får de baske mig ringa upp mig ;)
Skriv svar