För kort tid mellan antagningsbesked 2 och terminstart!

Antagningsvägar, ansökningsprocessen, tillgodoräknande, studentbostad, et cetera.
Användarvisningsbild
judithstar
Inlägg: 79
Blev medlem: 09 okt 2008, 22:45

För kort tid mellan antagningsbesked 2 och terminstart!

Inlägg av judithstar »

Varför är det så kort tid mellan antagningsbesked 2 och terminstart? Kan inte vhs ha lite bättre framförhållning. Jag som har 1.8 räknar apsolut inte med att komma in någonstans och apsolut inte under urval 1, detta leder till att jag måste säga upp min lägenhet, packa ihop och flytta på lite drygt en vecka.... jag vet, ett bekymmer jag gärna tar... men ändå... det blir ju 3 månader som jag får ha dubbel hyra... det har jag inte råd med....
sen ska man ju få ta tjänstledigt eller sluta också... och det kan jag ju inte göra om jag inte kommer in.... och hitta bostad....


suck... och här har snön kommit....
eden
Inlägg: 16
Blev medlem: 03 nov 2008, 17:43

Re: för kort tid mellan antagningsbesked 2 och terminstart!

Inlägg av eden »

instämmer! förstår inte riktigt varför det ska vara ett så stort "gap" mellan urval 1 och 2, och sen ett betydligt mindre gap mellan urval 2 och skolstart..väldigt kort varsel...känns jobbigt, speciellt när man hänger på en skör tråd.. :(
Användarvisningsbild
judithstar
Inlägg: 79
Blev medlem: 09 okt 2008, 22:45

Re: för kort tid mellan antagningsbesked 2 och terminstart!

Inlägg av judithstar »

precis... eftersom det är så osäkert om man kommer in eller inte... man kan ju iaf hoppas att man kommer in på första urvalet.

det är ju en sak om man inte gör ngt speciellt... men jag jobbar och kan inte bara sluta hipp som happ....
fluddyflea
Inlägg: 15
Blev medlem: 29 okt 2008, 10:41

Re: för kort tid mellan antagningsbesked 2 och terminstart!

Inlägg av fluddyflea »

du kanske kan hyra ut i tre månader om du kommer in? lycka till iaf!
eden
Inlägg: 16
Blev medlem: 03 nov 2008, 17:43

Re: för kort tid mellan antagningsbesked 2 och terminstart!

Inlägg av eden »

jag antar att det är smällar man får ta helt enkelt..väntar med spänning på att resultaten ska läggas upp på studera.nu..efter första urvalet kan man åtminstone räkna ut hur man ligger till på ett ungefär..eller om man inte kan räkna själv så kan nisse göra det åt en! 8)
sen efter andra urvalet kan man äntligen pusta ut och fira eller sörja..
Andreas
Inlägg: 33
Blev medlem: 10 jul 2008, 20:58

Re: för kort tid mellan antagningsbesked 2 och terminstart!

Inlägg av Andreas »

Jag fattar inte heller detta. Varför ska man ha 3 veckor på sig att svara på antagningsbesked ett. Det hade räckt med två. Sverige står ju ändå still på många håll mellan jul och nyår. Kanske är just därför...
Användarvisningsbild
judithstar
Inlägg: 79
Blev medlem: 09 okt 2008, 22:45

Re: för kort tid mellan antagningsbesked 2 och terminstart!

Inlägg av judithstar »

ligger som bäst 10:e reserv i umeå och göteborg.
har nog större chans att komma in i umeå eftersom deras alt.urvalsgrupp är mer än dubbelt så stor som göteborgs hp grupp.... men jag undrar hur stor chans jag har.....
Andreas
Inlägg: 33
Blev medlem: 10 jul 2008, 20:58

Re: för kort tid mellan antagningsbesked 2 och terminstart!

Inlägg av Andreas »

Jag tror du har stor chans med tanke på att 1.7 eventuellt räcker för några stycken i Lund.

Du blev alltså 10 reserv i Gtb med 1.8. Då har vi en spridning från 10 till 40 som jag såg en hade på HPG. Undrar hur nära 0 1.8:orna går samt hur långt de sträcker sig.
Användarvisningsbild
judithstar
Inlägg: 79
Blev medlem: 09 okt 2008, 22:45

Re: för kort tid mellan antagningsbesked 2 och terminstart!

Inlägg av judithstar »

Andreas skrev:Jag tror du har stor chans med tanke på att 1.7 eventuellt räcker för några stycken i Lund.

Du blev alltså 10 reserv i Gtb med 1.8. Då har vi en spridning från 10 till 40 som jag såg en hade på HPG. Undrar hur nära 0 1.8:orna går samt hur långt de sträcker sig.
jag såg ngn på hp som låg på 2:a reserv med 1.8 i lund och jag ligger på 40 där. om man tänker att de tar in 36 i hp-gruppen så känns det lite långt ifrån. hoppas på umeå iaf:)
Andreas
Inlägg: 33
Blev medlem: 10 jul 2008, 20:58

Re: för kort tid mellan antagningsbesked 2 och terminstart!

Inlägg av Andreas »

judithstar skrev: jag såg ngn på hp som låg på 2:a reserv med 1.8 i lund och jag ligger på 40 där. om man tänker att de tar in 36 i hp-gruppen så känns det lite långt ifrån. hoppas på umeå iaf:)
Det är jag som är nr 2 i Lund. Va fan, de verkar gilla mig där nere, jag blev erbjuden plats redan i höstas.
Skriv svar