Byta till Uppsala, men stå kvar på det gamla lärosätet?

Antagningsvägar, ansökningsprocessen, tillgodoräknande, studentbostad, et cetera.
T-Etta

Byta till Uppsala, men stå kvar på det gamla lärosätet?

Inlägg av T-Etta »

Jag bollar med tanken att byta lärosäte till Uppsala, och är säker på att jag kommer in i vår. Men jag har ännu inte bestämt mig och programmet jag går på nu kräver att jag anmäler mig till nästa termin inom programmet.

Kommer min anmälan inom programmet strykas om jag blir antagen till Uppsala?

Jag vill egentligen inte bestämma mig förrän jag varit i Uppsala och hinner inte dit före den 15 Okt som är sista datum för anmälan, så jag vill bena ut vilket datum point of no return är.

Jag har hört att folk kunnat söka både till en ny termin och en annan utbildning samtidigt. (Dvs mer än 45hp).
Nyberg89
Inlägg: 348
Blev medlem: 19 dec 2011, 21:01

Re: Byta till Uppsala, men stå kvar på det gamla lärosätet?

Inlägg av Nyberg89 »

T-Etta skrev:Jag bollar med tanken att byta lärosäte till Uppsala, och är säker på att jag kommer in i vår. Men jag har ännu inte bestämt mig och programmet jag går på nu kräver att jag anmäler mig till nästa termin inom programmet.

Kommer min anmälan inom programmet strykas om jag blir antagen till Uppsala?

Jag vill egentligen inte bestämma mig förrän jag varit i Uppsala och hinner inte dit före den 15 Okt som är sista datum för anmälan, så jag vill bena ut vilket datum point of no return är.

Jag har hört att folk kunnat söka både till en ny termin och en annan utbildning samtidigt. (Dvs mer än 45hp).
Vad är meningen med att ta upp två platser på läkarprogrammet, räcker det inte med en?
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: Byta till Uppsala, men stå kvar på det gamla lärosätet?

Inlägg av empezar »

Om du måste söka till alla kurser på läkarprogrammet i Umeå så kan du ju inte söka 30 hp till. Man får max söka 45 hp per termin. Då borde 15 okt som du säger vara sista dagen.

Du får hitta ett sätt att komma ner innan dess. Flyg tar inte så lång tid och kostar nästan ingenting. Det går ju att komma ner över en lördag.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
T-Etta

Re: Byta till Uppsala, men stå kvar på det gamla lärosätet?

Inlägg av T-Etta »

Tack. Då blir det en form av blockering ifall jag skulle vilja läsa större kurser språk eller något annat samtidigt. Det är inte bra.

Är det lätt att forska vid sidan av i Uppsala?
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: Byta till Uppsala, men stå kvar på det gamla lärosätet?

Inlägg av empezar »

T-Etta skrev:Tack. Då blir det en form av blockering ifall jag skulle vilja läsa större kurser språk eller något annat samtidigt. Det är inte bra.

Är det lätt att forska vid sidan av i Uppsala?
Jag vet att läkarprogrammet i Uppsala inte har systemet att man aktivt måste söka varje kurs inför varje termin. Därmed kan du utan problem söka större kurser språk och dylikt här nere, så länge du går termin 1 utan att ta på dig några större extrakurser.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
Skriv svar