Två läkarprogram samtidigt?

Antagningsvägar, ansökningsprocessen, tillgodoräknande, studentbostad, et cetera.
Gast

Re: Två platser

Inlägg av Gast »

Cedric skrev:Jag känner inte till individuella regler hos specifika universitet.
45 HP/termin trodde jag var max som en generell gräns.
Men kontakta de 2 antagningsenheterna det rör sig om så lär det lösa sig.
Tack för att du engagerar dig i frågan. Jag skulle redan ringt och frågat om jag hade velat.
Jag valde att skriva här på forumet för att se om det finns några som har egen erfarenhet.
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: Två platser

Inlägg av empezar »

Jag läser läkarprogrammet i Uppsala och har sökt till ekonomie kandidat-programmet i Uppsala till hösten, så jag hoppas det går att läsa dubbelt där... :)
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
addmoll89

Re: Två platser

Inlägg av addmoll89 »

En person jag känner läste dubbelt. Juridik och ekonomi på samma universitet.

Han var inskriven på juridik och pratade med SYOn typ och berättade att han tänkte gå kvar även om han inte skulle söka på antagning.se. Så han sökte endast till ekonomi där. Och på så sätt kunde han läsa 200%. Detta gjorde han flera terminer.
Fredrik

Re: Två platser

Inlägg av Fredrik »

empezar skrev:Jag läser läkarprogrammet i Uppsala och har sökt till ekonomie kandidat-programmet i Uppsala till hösten, så jag hoppas det går att läsa dubbelt där... :)
Är lite nyfiken :-) varför har du tänkt läsa ekonomi också?
Gast

Re: Två platser

Inlägg av Gast »

addmoll89 skrev:En person jag känner läste dubbelt. Juridik och ekonomi på samma universitet.

Han var inskriven på juridik och pratade med SYOn typ och berättade att han tänkte gå kvar även om han inte skulle söka på antagning.se. Så han sökte endast till ekonomi där. Och på så sätt kunde han läsa 200%. Detta gjorde han flera terminer.
Jo, liknande historier har jag hört. Frågan handlar om man får vara registrerad på 2 läkarprogram vid 2 olika universitet under 1 termin medan man bestämmer sig var man vill stanna.
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: Två platser

Inlägg av empezar »

Fredrik skrev: Är lite nyfiken :-) varför har du tänkt läsa ekonomi också?
Vill starta eget sedan, oavsett om det blir som läkare eller som något annat. Sen är det bra att ha något att falla tillbaka på om man får för sig att man inte vill bli läkare trots allt.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: Två platser

Inlägg av empezar »

Jag fick svar från studievägledaren på UU idag, och det går bra att läsa två program samtidigt i Uppsala :)
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
Gast

Re: Två platser

Inlägg av Gast »

empezar skrev:Jag fick svar från studievägledaren på UU idag, och det går bra att läsa två program samtidigt i Uppsala :)
Vad kul för dig!
Då antar jag att det går lika bra att vara registrerad på läkarprogrammet vid 2 olika universitet.
Abraham

Re: Två platser

Inlägg av Abraham »

Cedric skrev:Möjligen, men nuförtiden ska man anmäla fortsatta studier terminsvis via studera.se (antagning.se?)
...
Sedan när gäller detta? Var finns information?
Cedric
Inlägg: 24
Blev medlem: 30 dec 2011, 18:53

Re: Två platser

Inlägg av Cedric »

Sedan några år?
http://www.law.gu.se/student/om-din-kurs/registrering/

Iaf. Umeås läkarprogram kräver att man aktivt lämnar terminsvis studieanmälan.
Skriv svar