Läkarutbildning HT15 i Polen

Hur man blir antagen, hur man ansöker, antagningschanser, et cetera.
Mimimini

Läkarutbildning HT15 i Polen

Inlägg av Mimimini »

Hej Alla!

Jag söker kompisa som vill flytta och studera läkarutbildning i Polen, HT 15.
Kontakta gärna via e-mail
tahmina-falah93@live.se
Gäst

Läkarutbildning HT15 i Polen

Inlägg av Gäst »

Big mistake...
Antingen stannar du och förbättrar hp... Eller så väljer du något som räcker med dina betyg.
Alt. kan du göra PIL
säger bara en sak... Skitutbildning. Har varit på de 3 största läkarutbildningsuniversiteten där. GÖR INTE SAMMA MISTAG
Du kommer ångra dig sååå mycket och alla vill till sverige....
Sitt 1-1.5 år och satsa varje dag på att plugga till hp
Nyberg89
Inlägg: 348
Blev medlem: 19 dec 2011, 21:01

Läkarutbildning HT15 i Polen

Inlägg av Nyberg89 »

Gör det som du känner är rätt. Själv valde jag att stanna kvar i Sverige och vänta på antagning. Detta trots att jag visste att det skulle ta tid då jag har ett slutbetyg med praktiska kurser som man inte bara kan gå och läsa upp på komvux.

Kom ihåg att den polska läkarutbildningen är mer lik den franska och är rätt olik den svenska. Vissa älskar den och vissa hatar den. Läser du i Polen kommer du få göra saker som läkarstudenter inte får göra i Sverige och kom ihåg att det finns plus och minus vart du än läser.

Är du fast bestämd för Polen eller är du öppen för att läsa i andra länder?
Minamini

Läkarutbildning HT15 i Polen

Inlägg av Minamini »

Jag är fast bestämd :)
Daniel91

Läkarutbildning HT15 i Polen

Inlägg av Daniel91 »

Neeej gör det inte! Jag pluggar på Gdansk och det är det värsta jag vet.... de som säger att de är bra vill bara inte visa vilket misstag de gjorde, jag lovar dig det! Ingen vill framstå som personen som inte hade betygen att komma in i sverige och istället fick leva med en sämre upplevelse i sämre utbildningar utomlands. Det är into tyskland eller storbritannien vi pratar om här... vem som helst kan komma in så länge man har pengarna...
Du kommer självklart bli en lika bra läkare som i Sverige men det kommer kräva så så så mycket mer skit... Du kommer förlora en stor del av din ungdom... Jag önskar nu att jag hade valt något jag kunde komma in på i sverige men nu har det redan passerat 3 år och det känns försent. för mycket pengar, tid och tålamod har jag spenderat... Om man ändå kunde gå tillbaka i tiden och åka tillbaka till sverige som så många gjorde efter första skitterminen här i polen. Riga och Rumänien är värre enligt mina vänner... undrar hur de har det om vi svenskar i min klass är i helvete.

Bara att gå till KI's PIL-antagna eller Tandläkarprogrammet Tapil-antagna där MÅNGA är före detta läkarstudenter från utlandet. Om du inte tror mig ska du fråga de. Gör som de gjorde. Fixa lite högre HP och gör en av dessa två alternativa urval. Vad som helst är bättre än programmet här. Plugga biomedicin, det är iallafall närmare tandläk/läkarprogrammen och lättare att komma in.
Ett ärligare svar kommer du kanske inte få från andra personen som kanske uppmanar dig att söka hit.
Kitty

Läkarutbildning HT15 i Polen

Inlägg av Kitty »

Min bästa kompis pluggar i Polen och hon är jättenöjd! Hon gjorde någon förberedande kurs i Sverige innan hon sökte in på universitetet. Det var jättebra att förbereda sig. Skriv om du vill ha hennes info, eller info om kursen, om det fortfarande är relevant!
Kitty

Läkarutbildning HT15 i Polen

Inlägg av Kitty »

Hej igen, här finns det mycket info:
http://sv.medicaldoctor-studies.com/
polenskit

Läkarutbildning HT15 i Polen

Inlägg av polenskit »

Vad du än hör om att polens utbildning är bra så är det rent skitsnack! Polsk läkarutbildning( förutom gdansk möjligtvis) suger. Du lär dig ingenting jämfört med vad man får lära sig i sverige. " old question" är ett uttryck som du hör konstant inför varje tenta, för att 90 % av alla prov är baserade på gamla frågor. Många lärare har undervisning som extrajobb ( de är helt ointresserade av sitt jobb. De läser genom en powerpoint presentation på 100 + sidor kopierad rakt av wikipedia). NÄSTAN alla som säger att de är nöjda med med polens utbildning skulle själva göra vad som helst för att få plats i en svensk utbildning. Sen ska vi inte ens tala om hur otrevliga polacker är och hur utbredd rasismen är. Så om du inte är blond, förbered dig på en massa rasistiska kommentarer.

Du lever i möjligheternas land, Sverige. Försök komma in i sverige även om det skulle ta lång tid.

Hur vet jag allt detta. Jo, jag pluggar min 7e termin i polen och varenda cell i min kropp ångrar att jag inte åkte hem efter första året!
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Läkarutbildning HT15 i Polen

Inlägg av Nils »

Daniel91 skrev:Neeej gör det inte! Jag pluggar på Gdansk
Men skriver på forumet från Stockholm?
Gäst

Läkarutbildning HT15 i Polen

Inlägg av Gäst »

Det är inte ovanligt att vi flyr tillbaka hem så fort vi har den möjligheten... Du har inte haft oturen att studera här Nils.
Skriv svar