Reservuppringning

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2018 års vårtermin.
isalag
Inlägg: 6
Blev medlem: 12 jan 2018, 08:41

Reservuppringning

Inlägg av isalag »

Jag blev uppringd av GU, var reserv 2 i HP-kvoten. Kommer tacka nej till Umeå :)
trebor

Reservuppringning

Inlägg av trebor »

isalag skrev:Jag blev uppringd av GU, var reserv 2 i HP-kvoten. Kommer tacka nej till Umeå :)
Grattis! :glad:
För övrigt, jag är reserv 24 i Umeås HP-kvot, det är ganska kört va? :) Kommer skriva på ett anställningskontrakt veckan som kommer och söka utbildning igen till hösten är tanken.
Gäst

Reservuppringning

Inlägg av Gäst »

Grattis isalag! Jag kommer också tacka nej till Umeå om jag kommer in Gbg, plats 15(13) nu hp kvoten
MerlinsBeard
Inlägg: 7
Blev medlem: 26 dec 2017, 14:40

Reservuppringning

Inlägg av MerlinsBeard »

Ringer de reserver även under helgen?
gast

Reservuppringning

Inlägg av gast »

KI intag, otroligt att det är nere i 41 antagna i BI nu, 55 antagna i U2. Det var lite så jag trodde det kunde bli att det är otroligt många som försöker byta till KI i U2 intagningen efter att BIEX försvann. Det man tror är att man kan tillgodoräkna sig massa kurser och hoppa fram men så är det inte nödvändigtvis. Det som händer rent teoretiskt är att man kommer in på utbildningen på KI och sen får tillgodoräkna sig ett antal kurser och sen starta i den terminen man är. Så behöver det inte vara utan man får tillgodoräkna sig men bara hoppa in i T-terminen om det finns plats annars hamnar man i T1. Så tror jag är fallet nu för många, varför skulle antalet antagna sjunka från typ 55 till 41 annars i BI. Detta fenomen kan även finnas i B11 men inte i övriga kvoter. Så detta intag kan bli så att det blir en del reservintag i BII o BI som kommer in som reserver. Att det blir intag i HP kvoten är osannolikt om den kvoten inte går under typ 60 på antagning.se o det verkar ju långt dit.
Gäst

Reservuppringning

Inlägg av Gäst »

Information saknas på denna sidan för hur många Umeå tog in som reserver de senaste 2 terminerna, så det är svårt att säga trebor. Jag vet inte heller hur det sett ut tidigare år. Men lycka till :glad:
Gäst skrev:Grattis isalag! Jag kommer också tacka nej till Umeå om jag kommer in Gbg, plats 15(13) nu hp kvoten
Tack! Håller tummarna för dig :glad:
monkey_lover
Inlägg: 35
Blev medlem: 18 aug 2017, 21:52

Reservuppringning

Inlägg av monkey_lover »

Grattis till er alla som kommit in bamse kram till er som fortfarande står som reserver det kommer lösa sig! Ser att många diskuterar BI kvoten i Ki hur många reserver har de ringt hittills i BI och BII efter urval 2? Blev nämligen lite förvirrad
cajsandersen

Reservuppringning

Inlägg av cajsandersen »

Stort Grattis till er som blivit uppringda!!
Är det någon som blivit uppringd från Lund ännu?
Cecilia

Reservuppringning

Inlägg av Cecilia »

Någon som blivit uppringd i HP-gruppen på KI?
mystic mac

Reservuppringning

Inlägg av mystic mac »

Dem har inte ringt mig iaf (Hp kvoten ki)
Låst