Reservuppringning

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2018 års vårtermin.
UpinE

Reservuppringning

Inlägg av UpinE »

Hej hmm, vilken plats har du? Jag undrar det också...
Gäst

Reservuppringning

Inlägg av Gäst »

Jag kom in som 8e reserv, HP-kvoten i Uppsala! Helt otroligt. Fick höra av studievägledare att tidigare år har max 1 blivit uppringd från den kvotgruppen efter andra intaget.
Är det någon som har en uppfattning om reserver på KI (hp-kvot) har någon slags chans?
hej

Reservuppringning

Inlägg av hej »

Är det någon som vet hur antalet antagna i BI-gruppen förändrats sedan urval 1? Jag för ett litet protokoll över antalet antagna respektive hur många som tackat nej hittills för att avgöra mina chanser att bli uppringd....lite hysteriskt, jag vet. Har i alla fall räknat ut att 27 personer måste tacka nej nu.
Jag kan bara se antalet antagna i BII, HP och PIL eftersom det är de grupperna jag är med i.
hej igen

Reservuppringning

Inlägg av hej igen »

Menar antalet antagna på KI, glömde den lilla detaljen. :P
right

Reservuppringning

Inlägg av right »

Hej!
Menar du att totalt 27 personer har tackar nej sedan urval 1? Eller urval 2? Antalet antagna i BI gruppen är 41 st just nu.
Hej

Reservuppringning

Inlägg av Hej »

Hej! Nej såhär, från början var totalt 240 antagna till KI (urval 1). Efter urval 2 var det 205. Sen har jag nu sett på antagning.se att folk tackat nej i de olika kvoterna, så nu är det nere på 185. Men då har jag intr någon koll på hur många som tackat nej i BI, DA eller BF eftersom jag inte tillhör de kvoterna. Eftersom det totalt finns ca 158 utbildningsplatser behöver det väl då hoppa av 27 personer för att de sla börja kalla reserver, pga överintaget. Undrade därför om nån visste hur det ser ut i övriga kvoter. Hoppas jag gjorde mig förståelig nu hehe, sorry för förvirring.
right

Reservuppringning

Inlägg av right »

Hej igen!
Jag förstår nu. Men nu när du vet att det totala antalet antagna i BI gruppen är 41 st (har minskat med 29 personer sen urval 1), hur ser dina beräkningar ut då? :cool:
guest

Reservuppringning

Inlägg av guest »

Uppringd idag runt klockan 14:30. Reservplats 2, HP kvoten, Linköpings universitet. Tackade ja.

Förvånadsvärt tidigt, trodde att jag skulle få vänta minst fram till uppropet.
Gäst

Reservuppringning

Inlägg av Gäst »

Grattis :tummeupp: :tummeupp: :tummeupp:
Gäst

Reservuppringning

Inlägg av Gäst »

Hej !
Grattis Guest 14:45 :tummeupp: . Hade du Linköping som förstahandsval eller?
Låst