Reservuppringning

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2018 års vårtermin.
Sillstryparn
Inlägg: 20
Blev medlem: 27 dec 2017, 10:03

Reservuppringning

Inlägg av Sillstryparn »

Från medicinska fakulteten!
Gäst

Reservuppringning

Inlägg av Gäst »

Via mail? Har försökt själv, utan framgång.
Sillstryparn
Inlägg: 20
Blev medlem: 27 dec 2017, 10:03

Reservuppringning

Inlägg av Sillstryparn »

Ja men de har nog en del att göra nu så kan nog ta 1-2 dagar innan svar :(
Någon som vet hur många som lämnat betygskvoten i Lund?
Gäst

Reservuppringning

Inlägg av Gäst »

Kan inte säga något antal, men känns ändå som att en del har lämnat och ersatts med reserver. Har kollar ganska ofta på antagning.se och sett att antalet antagna i den aktuella kvoten varit nere på 67-68 och sedan gått upp till 69 igen.
Gäst

Reservuppringning

Inlägg av Gäst »

Är det någon som vet hur det står till med HP-reserver på KI, dvs om någon reserv antagits från den kvoten?
Gäst

Reservuppringning

Inlägg av Gäst »

Uppringd av GU som 8:e reserv i HP-kvoten. Tackade ja och släpper min plats i Umeå :glad:
UmeNu

Reservuppringning

Inlägg av UmeNu »

Någon som vet hur det går till när de ringer in, vilken kvot de väljer personen ifrån?

Kan det vara så att om person X (antagen via HP-kvoten) tackar nej, så ringer de in nästa reserv i HP-kön? och vice versa med de andra kvoterna?
Sillstryparn
Inlägg: 20
Blev medlem: 27 dec 2017, 10:03

Reservuppringning

Inlägg av Sillstryparn »

HP kvoten nere på 45.

Det är säkert olika hur olika uni gör med Lund kör ett datorprogram som väljer kvotgrupp :)
Gäst

Reservuppringning

Inlägg av Gäst »

Fick nyss besked från Lund om att jag har samma reservplats som jag hade efter urval 2. Hur är detta möjligt när personer i forumet säger att de flyttats fram i kön, samt att x-antal reserver antagits?
Sillstryparn
Inlägg: 20
Blev medlem: 27 dec 2017, 10:03

Reservuppringning

Inlägg av Sillstryparn »

Blev idag uppringd av Lund och är nu antagen! Stort lycka till alla ni som står på listan! Jag vet hur jävlig väntan är men hoppas vi ses nästa vecka!!
Låst