Lund antagning

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2018 års vårtermin.
Gäst

Lund antagning

Inlägg av Gäst »

Har reservplats 11 i HP-kvoten efter urval 2. Tror ni att jag har någon som helst chans att komma in?
Gast

Lund antagning

Inlägg av Gast »

Blir nog svårt men inte helt kört. Ca 10% chans.
frederic
Inlägg: 4
Blev medlem: 28 dec 2017, 14:13

Lund antagning

Inlägg av frederic »

Jag är antagen till Göteborg men har reservplats 3 till Lund som var mitt förstaval. Än så länge velar jag, men det lutar åt att jag väljer bort Lund;
Utbildningens upplägg på Sahlgrenskas tilltalar mig bättre, bredare socialt nätverk (släkt och vänner) i Göteborg, samt mer attraktiv stad. Det enda som talar för Lund är bostadspriserna och avståndet hem till Växjö.
Jag

Lund antagning

Inlägg av Jag »

Hej!

Står som reserv 4 i Lund, B2. Hur stor chans tror ni jag har?
Gast

Lund antagning

Inlägg av Gast »

Svårt att säga kanske 50% chans.
cajsandersen

Lund antagning

Inlägg av cajsandersen »

Hej!

Jag har också 1,7 men dessvärre reserv 22 nu efter Urval 2. Det känns rätt svårt att lyckas bli inringd på det, eller vad säger ni?
Guest

Lund antagning

Inlägg av Guest »

Tror tyvärr att chansen är mkt liten. Det som kan hända är att Lund som börjar en vecka senare än övriga på VT och att alla som vill börja och som har hp 1.7 redan börjat på annat uni gör att de sista reservintagen rasslar iväg lite. Men detta kommer inte att hända förrän slutet januari början februari!
Sillstryparn
Inlägg: 20
Blev medlem: 27 dec 2017, 10:03

Lund antagning

Inlägg av Sillstryparn »

Kontaktade fakulteten. Enligt dem kallas reserver oftast i en dag innan kursstart (21 Jan i år) samt 1.5 vecka in på terminen. De brukar sällan går över 10-15 reserver i de olika kvotera och med tanke på överintag lär de inte komma så högt i år.
cajsandersen

Lund antagning

Inlägg av cajsandersen »

Tack för era svar!
Har man någon som helst fördel med att fått en "sämre" lottning sen i nästa antagning? Jag misstänker att man enbart lottas om igen, men just nu försöker jag vrida på allt, för att se det ljusa i situationen :)
Låst