Antagningsstatistik Lund

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2018 års vårtermin.
Sillstryparn
Inlägg: 20
Blev medlem: 27 dec 2017, 10:03

Antagningsstatistik Lund

Inlägg av Sillstryparn »

Hej!
Har reservplats 4 i HP-kvoten och försökte läsa statistiken som går att finna här på sidan och vet inte om jag tolkar den rätt. Visar översta raden på sista kolumnen för Lunds statistik antalet reserv som kallades efter urval 2 var färdigt? Betyder detta då med min plats nr 4 är att det inte är en omöjlighet att bli antagen och kanske t.om. hyfsade chanser?

Ursäkta för en tjatig "kan jag komma in" post, har lite svårt att tolka mitt i all antagningsstress!
Gast

Antagningsstatistik Lund

Inlägg av Gast »

Det finns en liten chans. Det som är skillnaden är att Lund har överintag nu de hade de inte för ett år sedan, de började med det HT17. Vet ej hur många som blev uppringda i hp kvoten då. VT18 har de ytterligare ökat på överintaget i U2. Det är inte kört men historiken är svår att använda för bedöma sannolikheten att komma in denna gång.
Sillstryparn
Inlägg: 20
Blev medlem: 27 dec 2017, 10:03

Antagningsstatistik Lund

Inlägg av Sillstryparn »

Tack så mycket för infon! :)
frederic
Inlägg: 4
Blev medlem: 28 dec 2017, 14:13

Antagningsstatistik Lund

Inlägg av frederic »

Jag är antagen till Göteborg men har reservplats 3 till Lund som var mitt förstaval. Än så länge velar jag, men det lutar åt att jag väljer bort Lund.
Gast

Antagningsstatistik Lund

Inlägg av Gast »

frederic skrev:Jag är antagen till Göteborg men har reservplats 3 till Lund som var mitt förstaval. Än så länge velar jag, men det lutar åt att jag väljer bort Lund.
Vilken urvalsgrupp söker du genom?
Sillstryparn
Inlägg: 20
Blev medlem: 27 dec 2017, 10:03

Antagningsstatistik Lund

Inlägg av Sillstryparn »

Grattis till platsen! Säg gärna till dom du tackar nej till Lund :) är det i HP kvoten?
frederic
Inlägg: 4
Blev medlem: 28 dec 2017, 14:13

Antagningsstatistik Lund

Inlägg av frederic »

HP är min urvalsgrupp. :-)
Gäst

Antagningsstatistik Lund

Inlägg av Gäst »

Vad har du ni med resvervplats 3 och 4 för HP-poäng?
frederic
Inlägg: 4
Blev medlem: 28 dec 2017, 14:13

Antagningsstatistik Lund

Inlägg av frederic »

Jag har fått 1.70 som bäst.
Låst