Reserv KI

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2018 års vårtermin.
Gäst

Reserv KI

Inlägg av Gäst »

Tack för svar ^^
Jag är nu antagen i Linköping men bosatt i Stockholm. Men kan inte bestämma mig om jag ska tacka nej eller inte... vad skulle ni ha gjort?
ano

Reserv KI

Inlägg av ano »

Finns nog ingen som kan göra den övervägningen åt dig. Linköping är en fin stad och utbildningen är bra, men planerar du senare att börja studera på KI kommer du inte att kunna tillgodoräkna dig något.
ano

Reserv KI

Inlägg av ano »

Personligen hade jag tagit platsen, men samtidigt har jag ingen som helst chans att ta mig in på KI.
monkey_lover
Inlägg: 35
Blev medlem: 18 aug 2017, 21:52

Reserv KI

Inlägg av monkey_lover »

Varför pendlar du inte? Det är många timmar som går ut att pendla men varför inte använda de timmarna för plugg om du hellre vill bo kvar i
Stockholm
Gäst

Reserv KI

Inlägg av Gäst »

Jag har fixat ett boende i linköping men tänkte mer utbildningsmässigt. Är fortfarande osäker på att PBL skulle passa mig, Studentlivet är jag inte så intresserad av. Jag gillar mest att hänga hemma hos folk eller ute på stan...
Gäst

Reserv KI

Inlägg av Gäst »

Jag tror också att ur ett ekonomiskt perspektiv så skulle jag gynnas att stanna i Stockholm. Har redan ett litet jobb som jag tror kan kombineras bra studier.
Bumble

Reserv KI

Inlägg av Bumble »

Jag hade personligen valt KI över Linköping då jag bor i Sthlm. Dock kan det ge en en otrolig mognad och erfarenhet att flytta till en ny stad etc. Även, tänk på Linköpings nya system när det kommer till klin efter T5 och endast ca 1/4 alla studenter får stanna i Linköping resterade slussas ut till Jönköping, Norrköping och Kalmar T6-T11 . Men som sagt, kör två terminer vid Linköping kanske och då kan du förhoppningvis tillgodoräkna dig en av dessa men med en bra erfarenhet i bagaget :)
ano

Reserv KI

Inlägg av ano »

Går som sagt inte att tillgodoräkna sig något om man senare kommer in på KI. Tyvärr.

Mitt råd är att följa magkänslan.
Bumble

Reserv KI

Inlägg av Bumble »

Va lustigt, för jag har en kollega i min klass ifrån Linköping som bytte efter termin 3 och fick tillgodoräkna 2 av dessa. Vet även en annan person som läste 2 terminer i Polen och fick tillgodoräkna 1. Har förstått det som att man får tänka sig att hoppa ner en termin om man byter till KI.
Magkänslan brukar dock vara den rätta !
ano

Reserv KI

Inlägg av ano »

Jaha, intressant. Kanske beror på upplägget från skolan man kommer ifrån. Jag har nämligen en vän som inte fått tillgodoräkna sig något.
Låst