Kommer man in med 20,96? Vad gissar ni?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2018 års vårtermin.
Gäst

Kommer man in med 20,96? Vad gissar ni?

Inlägg av Gäst »

Först frågar jag om ni tror att jag har någon slags chans att komma in med 20,96 poäng i BI? Eller är det helt omöjligt? Och sen har jag en annan fråga: gör det någon skillnad att jag inte har gjort högskoleprovet? Är det svårare att komma in utan det?
Gast

Kommer man in med 20,96? Vad gissar ni?

Inlägg av Gast »

Jag tror att det finns möjlighet att komma in med 20.96 men formodligen inte förrän reservintag o mest troligt i Umeå. Att du inte har gjort hp är en nackdel. Men 20.96 låter som att du inte har ett rent gymnasiebetyg i Sverige? Är det inte det så kanske du är själv på 20.96 o då spelar hp ingen roll. Hp spelar roll bara om flera har lika poäng o då som skilje.
Valle
Inlägg: 11
Blev medlem: 19 jul 2017, 22:02

Kommer man in med 20,96? Vad gissar ni?

Inlägg av Valle »

Jag skulle gissa som Gast, du har bra chanser i Umeå och Örebro. Du kommer nog inte in i Urval 1, men kanske Urval 2, eller genom reservintaget. Du kan kika på tidigare antagningsstatistik här: http://statistik.uhr.se/
Lycka till och tappa inte hoppet!
Gäst

Kommer man in med 20,96? Vad gissar ni?

Inlägg av Gäst »

Ja, jag har knappt gjort något annat än kollat på statistiken, är så himla nervös :ler: Och jag glömde skriva att jag är finländare och har finskt gymnasiebetyg. Men alltså hur syns det att jag inte har svenskt betyg? I all del tackar jag hjärtligt för era svar! Och önskar lycka till alla andra ansökare.
Gast

Kommer man in med 20,96? Vad gissar ni?

Inlägg av Gast »

Vet inte hur man kan få 20.96 med svenska gymnasiebetyg men det kanske går. Däremot är 20.99 det som ligger före med många som har o där har hp betydelse.
Låst