Läkarprogrammet i Göteborg - någon som tackat nej?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2017 års hösttermin.
gast

Läkarprogrammet i Göteborg - någon som tackat nej?

Inlägg av gast »

Är det någon som tackat nej till sin reservplats/plats till Göteborg? :glad:
Jossan123

Läkarprogrammet i Göteborg - någon som tackat nej?

Inlägg av Jossan123 »

Jag har tackat nej
Gast

Läkarprogrammet i Göteborg - någon som tackat nej?

Inlägg av Gast »

Även jag har idag tackat nej till min plats på GU. Håller tummarna för att du får möjlighet att studera där i höst! :ja:
Mvh
gast

Läkarprogrammet i Göteborg - någon som tackat nej?

Inlägg av gast »

Tror ni det är några som kommer in på Karolinska/Lund/Uppsala som lämnar sina platser i Göteborg till urval 2? Kanske 5 st per lärosäte?
gest

Läkarprogrammet i Göteborg - någon som tackat nej?

Inlägg av gest »

Vilken kvot är det?
gast

Läkarprogrammet i Göteborg - någon som tackat nej?

Inlägg av gast »

BI (det som tidigare var BIEX och BI). :glad:

Bör väl vara 5 st från Karolinska, 5 st från Lund och 2-5 st från Uppsala som tackar nej på grund av att de kommer in på deras förstahandsval?
Gast

Läkarprogrammet i Göteborg - någon som tackat nej?

Inlägg av Gast »

Framförallt är det nog en hel del dom väntar till VT18 då poängen sjunker och man då får större chans på sitt första alternativ.
tetra24
Inlägg: 3
Blev medlem: 25 jul 2017, 11:22

Läkarprogrammet i Göteborg - någon som tackat nej?

Inlägg av tetra24 »

jo fast alla de reserver som tas in i urval 2 till lund/ki/uppsala måste ju blivit antagna någon annanstans (de flesta). tror du inte det är typ 4-5 per lärosäte som tackar nej till gbg?
Gast

Läkarprogrammet i Göteborg - någon som tackat nej?

Inlägg av Gast »

Hej. Jo det är klart att reserverna kommer i stor utsträckning från andra uni. Ki drar från Lund o Uppsala o Lund från GBG och Linköping. I fallet GBG så brukar det bli ca reserv 40-50 som kommer in i U2. Med tanke på att Lund tar in mer överintag på ca 10 i U1 i år så tror jag ca reserv 30-40 kommer in i U2 i GBG. Att sen reservintaget efter U2 blir ganska högt i GBG varje HT är att alla de kontaktar har redan en plats de vill ha. Hade de velat ha ett annat uni kunde de ju väntat till VT intaget istället. Så känn dig safe.
tetra24
Inlägg: 3
Blev medlem: 25 jul 2017, 11:22

Läkarprogrammet i Göteborg - någon som tackat nej?

Inlägg av tetra24 »

Så jag, som är reserv 12-13 i Göteborg, kan känna mig 100% säker på att jag kommer in till urval 2?

Tack för svar :). Tack
Låst