Kommer jag in? Reservplats 40

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2017 års hösttermin.
lakardrommen

Kommer jag in? Reservplats 40

Inlägg av lakardrommen »

Hej, såg från UHR att antalet antagna på Uppsala i URVAL 2 var 24 i BI och 41 i BIEX. Kan man tänka då att antalet reserver som kom in HT2016 var 65 (BI + BIEX) och därmed har jag chans att komma in med min reserv plats 40 på Uppsala i BI kvoten?
Jossan123

Kommer jag in? Reservplats 40

Inlägg av Jossan123 »

Jag tänker också som du. :) Jag kommer tacka nej till min plats i uppsala (BI kvoten) så nu har du inofficiellt plats 39 ;)
lakardrommen

Kommer jag in? Reservplats 40

Inlägg av lakardrommen »

Jossan123 skrev:Jag tänker också som du. :) Jag kommer tacka nej till min plats i uppsala (BI kvoten) så nu har du inofficiellt plats 39 ;)
haha wohoo! Det lät dock lite omöjligt att över hälften (ca 70 antagna) skulle tacka nej.
jag

Kommer jag in? Reservplats 40

Inlägg av jag »

Ponera att 20 personer av de antagna tackar nej samt 20 reserver likaså så vips är han antagen redan vid urval 2.
Eller har jag fel?
I alla fall lycka till
Gast

Kommer jag in? Reservplats 40

Inlägg av Gast »

Reserv 40 kan räcka som reserv nu i HT intaget men förmodligen inte i urval 2 men det är nog nära. Vilken poäng söker Du med?
lakardrommen

Kommer jag in? Reservplats 40

Inlägg av lakardrommen »

jag skrev:Ponera att 20 personer av de antagna tackar nej samt 20 reserver likaså så vips är han antagen redan vid urval 2.
Eller har jag fel?
I alla fall lycka till
Det lät underbart, håller tummarna! Tackar!
lakardrommen

Kommer jag in? Reservplats 40

Inlägg av lakardrommen »

Gast skrev:Reserv 40 kan räcka som reserv nu i HT intaget men förmodligen inte i urval 2 men det är nog nära. Vilken poäng söker Du med?
Vad menar du med nu i HT intaget och inte urval 2?
Söker med 21,93 .
wortic
Inlägg: 5
Blev medlem: 27 jul 2014, 18:17

Kommer jag in? Reservplats 40

Inlägg av wortic »

lakardrommen skrev:Vad menar du med nu i HT intaget och inte urval 2?
Söker med 21,93 .
Det är inte säkert att poängen räcker till för att komma in i andra urvalet men i så fall blir du nog antagen som reserv
lakardrommen

Kommer jag in? Reservplats 40

Inlägg av lakardrommen »

Det är inte säkert att poängen räcker till för att komma in i andra urvalet men i så fall blir du nog antagen som reserv[/quote]
Jaha ok, håller tummarna då!
lakardrommen

Kommer jag in? Reservplats 40

Inlägg av lakardrommen »

Någon mer som tror att jag kan komma in med reservplats 40? Har Uppsala ett stort överintag? :oj:
Låst