BF Ht17/VT18 med 1.65 HP?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2017 års hösttermin.
Guast

BF Ht17/VT18 med 1.65 HP?

Inlägg av Guast »

Jag är lite osäker på om jag läser statistiken i tabellerna rätt här på hemsidan för kvoten BF, men jag tänkte söka med 1.65 i HP till KI i första hand och Uppsala i andra hand till hösten 17, (om det inte går vägen, så vårteminen 18). Vad tror ni om chanserna?
Code

BF Ht17/VT18 med 1.65 HP?

Inlägg av Code »

Jag undrar samma sak. Jag har dock 1.8 i hp inom BF kvoten. Hur stor är chansen i KI, tror ni?
Guast

BF Ht17/VT18 med 1.65 HP?

Inlägg av Guast »

Med 1.8 kommer du in i vanliga HP-kvoten. Eller hur fungerar det om man har skaffat sin särskilda behörighet via Folkhögskola? Visst borde man ändå konkurrera i vanliga HP-kvoten så länge man är behörig, oavsett om man är behörig via Folkhögskola eller Komvux eller Gynasium eller Basår?

Om det stämmer så kommer du in med 1.8 via vanliga HP-kvoten, ganska så säkert (hoppas det eftersom annars försämras mina chanser att komma in i BF-kvoten rejält...)
Gäst

BF Ht17/VT18 med 1.65 HP?

Inlägg av Gäst »

Vad har ovanstående för Hp-resultat? :ler:
Guast

BF Ht17/VT18 med 1.65 HP?

Inlägg av Guast »

1,65, som jag skrev i trådstarten.
Gasteen

BF Ht17/VT18 med 1.65 HP?

Inlägg av Gasteen »

Trodde det var en annan person, men ska kontakta UHR och se med dem idag/måndag! Jag tror nu att det beror på vilket reservnummer den med 1,8 har i Hp- kvoten, för det är inte alla med 1,8 som kommer in.
Local

BF Ht17/VT18 med 1.65 HP?

Inlägg av Local »

Gasteen, vad har du för hp?
Gasteen

BF Ht17/VT18 med 1.65 HP?

Inlägg av Gasteen »

Jag har inget BF-värde men har 1,5 i hp :) själv då?
Local

BF Ht17/VT18 med 1.65 HP?

Inlägg av Local »

Jag har 1.4 i hp så chansen är väääääligt liten o komma in i höst, nästan noll :olycklig: har du tänkt dig o skaffa BF omdöme?
Local

BF Ht17/VT18 med 1.65 HP?

Inlägg av Local »

Guast jag tror det handlar mest om tur. Om en person ligger till bra i olika kvoter som Code, att hen har en bra HP värde för att kunna konkurrera i HP-kvoten och även en relativt bra chans i kvoten BF då gäller det hur systemet slumpmässigt ställer hen i kö. Till exempel om en person har 2.00 i HP och även omdöme 4 i BF då kan handla mycket om slump att var hen hamnar bäst i kö. Hen kan lika gärna ligga bättre i BF kvoten av slump och kommer in i den kvoten med 2.00 även om hen har en bra chans i HP kvoten.
Låst