Vårterminen, hopplöst?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2021 års vårtermin.
Anonyma

Vårterminen, hopplöst?

Inlägg av Anonyma »

Hej! Vet inte om detta är rätt plats, men känner att jag måste ventilera.

Allt känns hopplöst. I våras hade jag samma betyg som sist antagna reserv, men reservnumret efter. Kändes föejävligt att inte komma in, hamnade på en dålig plats psykiskt. Men jag valde att fokusera på HP, och plugget fick bra. Men nu har de ställt in provet igen, vet inte vad jag ska göra. Det känns hemskt tråkigt att inte få möjligheten att komma in.

Tror ni att söktrycket kommer vara högre denna vårtermin än förra? För isf är jag körd i BI igen också. Den måste nästan vara högre pga ungdomsarbetslösheten.

Förlåt att det är osammanhängande och säkert på fel plats. Men kände att jag måste uttrycka mig någonstans.
Gast

Vårterminen hopplöst

Inlägg av Gast »

Vad har du för betyget i BI och vilka universitetet gäller det med reservering.
Anonyma

Vårterminen hopplöst

Inlägg av Anonyma »

Vill inte säga exakt, pga anonymitet. Men kan säga att det var reservantagningen på ett utav universiteten med lägsta antagningspoängen. Örero, Umeå osv.

Tror ni att de utökar BI/BII kvoten nu när färre antas via HP för andra antagningen i rad?
Gast

Vårterminen hopplöst

Inlägg av Gast »

Känner samma som du kanske det är inte nåt vi kan göra och bara hoppas att göra bästa till nästa prov tillfället. Lycka till! Du är inte ensam!
Gast

Vårterminen hopplöst

Inlägg av Gast »

Tror att VT21 blir betydligt högre än VT20 för BI. Jag råder Er att läsa upp betyg för att vara med i BII också i framtida antagningar för att öka Era möjligheter.
Gäst

Vårterminen hopplöst

Inlägg av Gäst »

Hej!

Jag har nuvarande 21.20 och vill så hemskt gärna komma in i Örebro till VT21, tror ni det går? Jag mår så dåligt på grund av detta och får typ panikattacker varje dag för att jag är så orolig!

Om man jämför med förra VT så log antagningstatistiken på 20.94, det är alltså en skillnad på 0.26 mellan mitt betyg och sista antagna VT20, tror ni att det blir en höjning på så mycket med tanke på Corona, eller ska jag känna mig lugn? :ledsen:
Gast

Vårterminen hopplöst

Inlägg av Gast »

Du kommer in med stor sannolikhet. Om du inte mot all förmodan kommer in då så kommer du garanterat in VT22 för då är det färre som väntat med studiestart efter gymnasiet.
aiablbas1
Inlägg: 5
Blev medlem: 27 jul 2020, 16:42

Vårterminen hopplöst

Inlägg av aiablbas1 »

Har jag någon chans i lund med 22.0 i B2 och 21.48 i B1?
Gast

Vårterminen hopplöst

Inlägg av Gast »

22.0 i BII räcker i Lund VT21!
Låst