Antagning VT20

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2020 års vårtermin.
RaniaSvensson

Antagning VT20

Inlägg av RaniaSvensson »

Hej!

Går ut med 21.09 betygskvot BI, hur stor tror ni chansen är att jag kommer in VT20 i Umeå, Örebro, Linköping eller Göteborg? Vill helst gå i Göteborg!
Laundryhouse
Inlägg: 34
Blev medlem: 16 jan 2018, 23:06

Antagning VT20

Inlägg av Laundryhouse »

Blir svårt i det första urvalet, men det kan absolut gå i det andra om det inte sker några drastiska förändringar. VT19 Göteborg U2 BI 20,94.
Gast

Antagning VT20

Inlägg av Gast »

Du kommer nog in i U1 i Örebro o Umeå, kanske Linköping o alla i U2.
RaniaSvensson

Antagning VT20

Inlägg av RaniaSvensson »

Ok! men tror ni att antalet sökande till läkarprogrammet minskar till VT20? Vi såg exempelvis att det minskade nu till HT19, så kan det vara så att gymnasiekullen 2000 är mindre, för vi har ju sett att antalet sökningar till läkarprogrammet har minskat! :glad:
RaniaSvensson

Antagning VT20

Inlägg av RaniaSvensson »

Jag har också en till fråga: står antagningspoängen på U2 för den sista personen antagen i U2 eller är de reservernas antagningspoäng som står där?
Gast

Antagning VT20

Inlägg av Gast »

Sista i U2. Samma statistk som du hittar på antagning.se. Statistik över sista antagna reserv verkar inte göras längre men man kan få en uppfattning genom att läsa trådarna om reservantagning av de senaste atagningarna.
RaniaSvensson

Antagning VT20

Inlägg av RaniaSvensson »

Ok, men tror ni att jag har en chans med reserv i Göteborg med 21.09 VT20? Kallar Göteborg överhuvudtaget in reserver i och med att de tillämpar överintag?
Gast

Antagning VT20

Inlägg av Gast »

Du kommer ganska säkert in i Göteborg VT20 redan i U2.
Låst