Reserv till Örebro och Umeå!

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2015 års vårtermin.
AmandaH

Reserv till Örebro och Umeå!

Inlägg av AmandaH »

Hej!

Jag ligger på reserv 8 till Umeå och 14 till Örebro efter andra antagningen i gruppen för det gamla gymnasiesystemet utan kompletering (BI om jag inte tar fel, gick ut 2012). Gick ut med 21.5

Har jag några chanser att komma in med tanken på den nya fördelningen? Jag studerar läkarlinjen i Gdansk, Polen nu så har lite svårt att hänga på något upprop för att trängas om platser. Jag har telefonen på och mailen uppkopplad men är det något annat jag borde vara medveten om?

//Amanda

P.S awesome sida
visitor

Reserv till Örebro och Umeå!

Inlägg av visitor »

Rekommenderar att du kontrollerar ditt betyg igen för med de siffrorna ska du vara antagen till båda universiteten. Med det sagt bör du fixa alla papper från Polen om du tänkt försöka flytta upp någon termin.
AmandaH

Reserv till Örebro och Umeå!

Inlägg av AmandaH »

Oj menar 21,4. Har dubbel räknat ett antal gånger
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Reserv till Örebro och Umeå!

Inlägg av Nils »

Du blir sannolikt antagen och då sannolikt även vid båda lärosätena.
inka
Inlägg: 11
Blev medlem: 06 jan 2015, 11:29

Reserv till Örebro och Umeå!

Inlägg av inka »

Nils, finns det ngn statistik/uppskattning om hur många av de som står som reserver efter andra urvalet som blir antagna innan terminstart? Är intresserad i första hand av Örebro och Linköping.

Kan antagning ske även när vårterminen börjat? Tyckte jag läste ngnstans att man inte får byta lärosäte under första terminen....så om man påbörjat sin utbildning i annat lärosäte och blir uppringd som reserv så får man då alltså inte byta eller?

Riktigt bra sida detta, så glad att jag hittade den :)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Reserv till Örebro och Umeå!