Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

Uppringning av reserver!

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2015 års vårtermin.

03 jan 2015, 21:16

Hej!

Tänkte att det är läge att starta en tråd för oss reserver inför uppringningarna som kommer ske. Skriv gärna vilken reservnummer, kvot och lärosäte. Lycka till all!
DRG

03 jan 2015, 22:32

Reserv 1 i Göteborgs HP-kvot.

Redan antagen i Örebros HP-kvot, så om det är någon som sitter som reserv kan ni skatta er lyckliga om jag kommer in i Göteborg.
Lindholm

03 jan 2015, 23:03

Vad har du i HP, Lindholm?
Willybilly

03 jan 2015, 23:43

Hej, någon som har koll på hur det påverkar ens reservplats på ett visst universitet om man skulle tacka ja till en reservplats på ett annat universitet? Kan man tacka ja till det första och sedan ha chans att komma in på det andra senare?
Olof

04 jan 2015, 00:44

Lindholm skrev:Reserv 1 i Göteborgs HP-kvot.

Redan antagen i Örebros HP-kvot, så om det är någon som sitter som reserv kan ni skatta er lyckliga om jag kommer in i Göteborg.

Jag sitter som #3 i Örebro så jag hoppas verkligen du blir antagen i gbg ;)
hexagon6

04 jan 2015, 00:49

Har 1,75. Hade räknat kallt med att komma in i U2 när jag sökte men hade visst precis fel.
Hexagon6, det får vi hoppas!
Lindholm

04 jan 2015, 03:11

Lindholm skrev:Har 1,75. Hade räknat kallt med att komma in i U2 när jag sökte men hade visst precis fel.
Hexagon6, det får vi hoppas!

Kan inte du skriva här så fort GBG ringer dig? :)
hexagon6

05 jan 2015, 01:48

Har reservnummer 2 på KI, Men dom har tydligen tagit in 8-9 st fler än vanligt i urval 2. Så vet ej hur det kommer att gå...
Guest

05 jan 2015, 12:37

Sitter på reserv 3 i Umeå HP och reserv 6 i Örebro HP...
filipthe

05 jan 2015, 15:23

Guest skrev:Har reservnummer 2 på KI, Men dom har tydligen tagit in 8-9 st fler än vanligt i urval 2. Så vet ej hur det kommer att gå...

Källa på det? :olycklig: vilken reservplats hade du i urval 1?
Razar