PIL efter urval 2

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2015 års vårtermin.
Donna

PIL efter urval 2

Inlägg av Donna »

Ja, mailade ,KI och så är det skriver de så för ett år en tog de först in 69-53 eller 50 eller vad den exakta siffran var och sen utöver överintaget så var det 4 st.

Det gör att man får upp hoppet och tänkte ej på det faktum att man ju tar in de flesta förren nu efter urval 2 om jag ej missförstått det...
ya77
Inlägg: 17
Blev medlem: 13 dec 2014, 18:48

PIL efter urval 2

Inlägg av ya77 »

@Donna, vilket reservnummer har du och vad har du för inställning? Positivt eller negativt?
Donna

PIL efter urval 2

Inlägg av Donna »

10 nu men ja vet ej. I går negativt till ngn skrev här och fick mig att inse ( hoppas;)) att de ju faktist ej tagit in flertalet förren efter urval 2..därav mina frågor men ej fått svar så om ngn förstår får ni gärna svara:)!!
Donna

PIL efter urval 2

Inlägg av Donna »

Vilket reservnr har ni andra och hur tänker ni?
ya77
Inlägg: 17
Blev medlem: 13 dec 2014, 18:48

PIL efter urval 2

Inlägg av ya77 »

Tänker att reserver blivit kallade tidigare när det var överintag och att det borde kallas in reserver nu när det inte var nåt överintag... PM:a!
ga st

PIL efter urval 2

Inlägg av ga st »

Jag står som tredje reserv.

Har under veckan pratat med ett par personer på KI. Ingen vill ge ut tidigare statistik då det är första gången som övervintaget tas bort. Förståeligt även om ovissheten är jobbig. Bara att vänta och se, lever på formuleringarna nedan;
"Tidigare terminer har några personer "försvunnit" av en eller annan anledning" och "du har en ganska bra reservplats".
Samtidigt är min väg till läkarprogrammet minst sagt otursdrabbad. Nu är det andra gången (av totalt fyra) som jag faller på lotten.

Håller tummarna stenhårt för att oturen vänder under de kommande två veckorna!
ya77
Inlägg: 17
Blev medlem: 13 dec 2014, 18:48

PIL efter urval 2

Inlägg av ya77 »

ga st, är de formuleringarna från KI? Skicka gärna iväg ett PM till mig!
annwig
Inlägg: 2
Blev medlem: 09 jan 2015, 08:52

PIL efter urval 2

Inlägg av annwig »

ya77 jag är ny på sidan så kan inte skicka PM ännu. Om du vill kan du skriva din mail så kontaktar jag dig.

/tidigare ga st (=gäst)
annwig
Inlägg: 2
Blev medlem: 09 jan 2015, 08:52

PIL efter urval 2

Inlägg av annwig »

ya77, såg fel. Kan visst skicka pm:).
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

PIL efter urval 2

Inlägg av Nils »

annwig skrev:ya77, såg fel. Kan visst skicka pm:).
Du såg rätt, det är efter första inlägget som man kan börja skicka pm. :glad:
Låst