Reserv i Umeå

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2015 års vårtermin.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Reserv i Umeå

Inlägg av Nils »

Hejsanhoppsan skrev:Om den siste reserven hade #14 HT14 (enligt Umeå själva), hur kommer det sig då att det under antagningsfliken här på läkarestudent.se står att Umeå inte tog emot några reserver i urval 2 alls (både BI och BIEX)? Eller har jag missförstått tabellerna?

Tack på förhand :)
Du har nästan rätt - de tabellerna saknar ännu reservintags-reservnummer för Umeå (d.v.s. jag har info om sista reservens betyg och hp, bara inte dennes nummer).

Ska dubbelkolla att jag inte bara har missat att skriva in det numret, annars blir det ett nytt mail till Umeå.
Hanna1233

Reserv i Umeå

Inlägg av Hanna1233 »

Står som reserv nummer 8 i alternativa au1 i Umeå, skulle vilja veta hur chanserna ser ut..och vem man ska ringa och prata med om man har lite frågor..
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Reserv i Umeå

Inlägg av Nils »

Förra våren antogs reserv #23, så det ser nog bra ut.
Hejsanhoppsan

Reserv i Umeå

Inlägg av Hejsanhoppsan »

Hej igen!

Har reservnumret på den siste antagne i Umeå HT14 BIEX kommit än?

Annars ligger jag på #12 i Umeå (BIEX), #18 i Örebro (BIEX), #21 i BIEX och #27 BIEXH i Göteborg. Hur stora är mina chanser? :glad:
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Reserv i Umeå

Inlägg av Nils »

I höstas gick gränserna vid #1 i Örebro, #32 i BIEXH i Göteborg och ingen i BIEX i Göteborg.

Svårtolkade siffror, med andra ord. Du har en chans men svårt att säga hur stor den är eftersom kvoten är så pass ny.
Hoppas

Reserv i Umeå

Inlägg av Hoppas »

Är reserv 2 i umeå BI-kvoten. Finns det en chans att komma in eller har de gjort ett stort överintag?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Reserv i Umeå

Inlägg av Nils »

Det var ett överintag i urval 1 men nu i urval 2 så var antalet antagna ungefär detsamma som inför VT14. VT14 slutade det med reserv #50. Överintaget kan medföra att de nu kvarvarande antagna är sådana som är mindre benägna att släppa sina platser men jag skulle bli oerhört förvånad om inte ens reserv #2 blev antagen.
Hoppas

Reserv i Umeå

Inlägg av Hoppas »

Tack för svar!
Låst