Uppsala Urval 1 reserver

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2015 års vårtermin.
Elina

Uppsala Urval 1 reserver

Inlägg av Elina »

Hej allihopa! Hittade nyss denna fantastiska sida :flinar:

Jag blev reserv på UU och samtidigt antagen i Örebro och Umeå, men har Uppsala som förstahands val och vill absolut studera där!
Blev reserv #2 i BIEX kvoten där och samtidigt #41 i HP. Hur goda är mina chanser? :oskyldig:
Såg även att Uppsala hade tagit in 135 personer vid Urval 1. Har de gjort ett överintag eller kommer de göra det senare?
r4ll3
Inlägg: 24
Blev medlem: 22 jun 2014, 06:17

Uppsala Urval 1 reserver

Inlägg av r4ll3 »

Blev du antagen på TVÅ lärosäten?
Elina

Uppsala Urval 1 reserver

Inlägg av Elina »

Blev du antagen på TVÅ lärosäten?
Oops! Mitt fel, Umeå stryks bort!
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Uppsala Urval 1 reserver

Inlägg av Nils »

Hej Elina!

I höstas gick Uppsalas BIEX till #18 i reservintaget.

HP rörde sig minst 11 steg (max 25) mellan urval 1 och 2 plus 16 i reservintaget, totalt 27-51 steg.
VT14 var motsvarande rörelse minst 17 steg (max 37) + 23 placeringar, totalt 40-60 steg.

Allting sammantaget ser det alltså bra ut för dig, om än inte 100 % säkert ännu.
Siri

Uppsala Urval 1 reserver

Inlägg av Siri »

Elina skrev:Hej allihopa! Hittade nyss denna fantastiska sida :flinar:

Jag blev reserv på UU och samtidigt antagen i Örebro och Umeå, men har Uppsala som förstahands val och vill absolut studera där!
Blev reserv #2 i BIEX kvoten där och samtidigt #41 i HP. Hur goda är mina chanser? :oskyldig:
Såg även att Uppsala hade tagit in 135 personer vid Urval 1. Har de gjort ett överintag eller kommer de göra det senare?
Hej Elina!

Jag är också reserv #41 i HP till Uppsala. Kan nåt blivit fel?
OlofCW
Inlägg: 1
Blev medlem: 16 dec 2014, 10:42

Uppsala Urval 1 reserver

Inlägg av OlofCW »

Hej!

Vill först tacka Nils för det enorma arbetet han lägger ner, denna sidan är verkligen till stor hjälp.

Sedan undrar jag vad ni tror om mina chanser med en reservplats #12 i HP-kvoten vid Uppsala?
Av denna sida har jag fått känslan att det ser bra ut, men samtidigt har jag svårt att tänka mig att 12 personer ska tacka nej.
Elina

Uppsala Urval 1 reserver

Inlägg av Elina »

Hej Elina!

Jag är också reserv #41 i HP till Uppsala. Kan nåt blivit fel?
Det har det nog från min sida, jag tänkte mig ha bättre plats än jag hade :doh:
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Uppsala Urval 1 reserver

Inlägg av Nils »

OlofCW skrev:Hej!

Vill först tacka Nils för det enorma arbetet han lägger ner, denna sidan är verkligen till stor hjälp.

Sedan undrar jag vad ni tror om mina chanser med en reservplats #12 i HP-kvoten vid Uppsala?
Av denna sida har jag fått känslan att det ser bra ut, men samtidigt har jag svårt att tänka mig att 12 personer ska tacka nej.
Hej OlofCW!

VT14 antogs minst 17 reserver mellan urval 1 och 2, HT14 antogs minst 11. Sedan tillkommer reservintaget som omfattade 23 respektive 16 reservplaceringar (totalt minst 40 respektive 27 reservplaceringar från urval 1).

Senaste gången som reservintaget (efter urval 2) ensamt inte nådde upp till 12 reservplaceringar var VT09.

Det ser alltså mycket lovande ut för dig.
Gäst

Uppsala Urval 1 reserver

Inlägg av Gäst »

Jag ligger som reserv 4 i BIEX gruppen till Uppsala, vad tror ni om mina chanser att komma in? :konfys:
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Uppsala Urval 1 reserver

Inlägg av Nils »

Skulle gissa att de är goda.
Låst