Reservplats 22 kommer man in?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2015 års vårtermin.
gest12

Reservplats 22 kommer man in?

Inlägg av gest12 »

Är väldigt osäker på detta, just nu ligger jag på reservplats 22 i Karolinska (BIEX-kvoten) men har kommit in i Örebro. Jag tackade ja till Örebro samt till Karolinskas reservplats. Hur ser mina chanser ut tror ni, borde jag hoppas på något? Nils eller någon som har ganska bra koll på statistiken? :)
Gäst

Reservplats 22 kommer man in?

Inlägg av Gäst »

hade en kompis reserv 12 vid HT14 i BIEX. Han slutade reserv 4 vid urval 2. De ringde aldrig. Kollar man statistik ser man att de inte tog en enda reserv.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Reservplats 22 kommer man in?

Inlägg av Nils »

Tyvärr är chansen vid KI minimal.
gest12

Reservplats 22 kommer man in?

Inlägg av gest12 »

Tack bägge två för era svar :)
Xantroz
Inlägg: 4
Blev medlem: 12 dec 2014, 20:23

Reservplats 22 kommer man in?

Inlägg av Xantroz »

Jag har reservplat 8 på KI, och har fått för mig att mina chanser där är omöjliga. Funderar dock på att tacka nej till reservplatsen på grund av att det är ett alltför osäkert kort på grund av stress över att hitta boende på ynka 2 veckor då... Så förmodligen får du ju min plats!
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Reservplats 22 kommer man in?

Inlägg av Nils »

Xantroz skrev:Jag har reservplat 8 på KI, och har fått för mig att mina chanser där är omöjliga. Funderar dock på att tacka nej till reservplatsen på grund av att det är ett alltför osäkert kort på grund av stress över att hitta boende på ynka 2 veckor då... Så förmodligen får du ju min plats!
Vilken kvot?
Gäst

Reservplats 22 kommer man in?

Inlägg av Gäst »

Alla pratar om biex så det är kvoten antar jag
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Reservplats 22 kommer man in?

Inlägg av Nils »

Gäst skrev:Alla pratar om biex så det är kvoten antar jag
Det är inte alltid nya inläggsskrivare håller sig till den diskuterade kvoten, tyvärr. Kollade dock upp tidigare inlägg från Xantroz och såg att det är BIEX.

#8 i BIEX vid KI ger tyvärr inte särskilt goda chanser för antagning (men, som vanligt, förlorar man ingenting på att behålla platsen och se hur det går).
Låst