Reserv BIEX nils?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2015 års vårtermin.
Hoppet

RESERV BIEX KI! HJÄLP

Inlägg av Hoppet »

Jag har kommit in på uppsala men har reservnummer 4 KI (BIEX kvot). Hur ser mina chanser ut kära nils? tack för den här asgrymma sidan.

varför tror du det du tror ifall du tror något om mina chanser? (haha)
guest

RESERV BIEX KI! HJÄLP

Inlägg av guest »

Mycket osäkert. Förmodligen kommer du inte in. Nils gav samma diagnos till en med köplats 7 i HP urvalet. 19 togs in i BLEX urvalet och hela 75 togs in i HP urvalet. Så det ser tyvärr mycket mörkt ut för dig. :ledsen:
Gäst

RESERV BIEX KI! HJÄLP

Inlägg av Gäst »

hade en kompis som var nr 12 vid urval 1. blev nr 4 vid urval 2. han kom inte in på KI. Du ju i o för sig nr 4 vid urval 1. Hmm kanske nils vet?
Gäst

RESERV BIEX KI! HJÄLP

Inlägg av Gäst »

Nils?
Gäst

RESERV BIEX KI! HJÄLP

Inlägg av Gäst »

snääälla nils
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

RESERV BIEX KI! HJÄLP

Inlägg av Nils »

Hoppet skrev:Jag har kommit in på uppsala men har reservnummer 4 KI (BIEX kvot). Hur ser mina chanser ut kära nils? tack för den här asgrymma sidan.

varför tror du det du tror ifall du tror något om mina chanser? (haha)
Mycket svårt att säga. Gissar att din chans är liten, tyvärr. VT14 rörde det sig bara 1-2 platser i BI-kvoten mellan urval 1 och 2, plus 2 i reservintaget. BIEX-kvoten är fortfarande klart mindre än BI-kvoten, vilket gör chanserna ännu mindre där.

Men eftersom det rör sig om så få placeringar så bör du ändå behålla din reservplats och se hur det går i urval 2.
at95
Inlägg: 13
Blev medlem: 06 aug 2014, 13:41

Reserv BIEX nils?

Inlägg av at95 »

Tackar mycket sannolikt nej till min reservplats (2) i BIEX på KI så du är ett steg närmre :)
Låst