reserv 2/5 i BIex /BI Lund

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2015 års vårtermin.
alise

reserv 2/5 i BIex /BI Lund

Inlägg av alise »

Hej! Har reserv nummer 2 i BIex kvoten och nr 5 i BI, i Lund. Hur ser chansen ut att bli antagen?
Har svårt att tänka mig att någon skulle tacka nej...
Fick en plats på Karolinska så frågan är ju om man ska ta och flytta till Stockholm (bor i Lund).
Gäst

reserv 2/5 i BIex /BI Lund

Inlägg av Gäst »

Jag kom in i Lund, 22.19 biex ^^. BIEX gränsen är högst i lund, kom hit vettja ;) Ja byter från termin 1 KI... tyckte det var tråkigt med vanliga lektioner. Hörde från kompisarna med PBL att det var grymt mycket roligare. Dessutom är de antagna här lite konstiga (och tjejerna asfula)
alise

reserv 2/5 i BIex /BI Lund

Inlägg av alise »

Ja jag hoppas ju verkligen på att komma in i Lund! Men i och med att det är här det tydligen är svårast att komma in på den här terminen så är det ju inte troligt att platser blir lediga för att folk kommer in på andra ställen...
alise

reserv 2/5 i BIex /BI Lund

Inlägg av alise »

Någon mer som har någon tanke om hur stor chansen är med reserv nummer 2? Nils kanske? ;)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

reserv 2/5 i BIex /BI Lund

Inlägg av Nils »

alise skrev:Hej! Har reserv nummer 2 i BIex kvoten och nr 5 i BI, i Lund. Hur ser chansen ut att bli antagen?
Har svårt att tänka mig att någon skulle tacka nej...
Fick en plats på Karolinska så frågan är ju om man ska ta och flytta till Stockholm (bor i Lund).
Hej alise!

Du har stor chans för antagning i Lund.
Gäst

reserv 2/5 i BIex /BI Lund

Inlägg av Gäst »

hoppas också på lund. inne på ki just nu men man kan alltid hoppas och be att man kommer in i älskade lund.
vart har du kommit in annars alise?
alise

reserv 2/5 i BIex /BI Lund

Inlägg av alise »

Jag har också en plats på KI! Vi ses väl någonstans kanske då ;)
Gäst

reserv 2/5 i BIex /BI Lund

Inlägg av Gäst »

Haha intressant! Har bra reserv i Hp annars skulle jag böna och be att du skulle tacka nej till lund hehe ligger strax efter dig i BIEX kvoten. Jag tror att vi kommer in, det skulle verkligen vara det bästa som kan hända. Vad tror/tycker du själv?
alise

reserv 2/5 i BIex /BI Lund

Inlägg av alise »

Ja det hade varit underbart att komma in! Men vågar inte hoppas på för mycket. Har väldigt svårt att tänka mig att flera personer skulle tacka nej...
Vad har du för reserv nummer i HP? :)
Gäst

reserv 2/5 i BIex /BI Lund

Inlägg av Gäst »

Vi kommer troligtvis börja i samma klass så jag vill inte avslöja för mycket vem jag är. Hp reserv mellan 1-5 ;)
Låst