Uppsala, reserv 64 i hp

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2015 års vårtermin.
Gast

Uppsala, reserv 64 i hp

Inlägg av Gast »

Hej,

Hur ser chanserna ut om man är 64 reserv i uppsala, hp-kvoten? Orolig som fan :S
Yai

Uppsala Reserv

Inlägg av Yai »

Vad hade du för HP?
Har själv 1.75 och fick reservplats 1. Räknar med att komma in, eller gör jag fel?
Gast

Uppsala Reserv

Inlägg av Gast »

Har 1.7!
Grattis du är ju definitvt inne! Speciellt om jag hoppas på en chans haha
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Uppsala Reserv

Inlägg av Nils »

Gast skrev:Hej,

Hur ser chanserna ut om man är 64 reserv i uppsala, hp-kvoten? Orolig som fan :S
Inte omöjligt men inte säkert heller. VT14 rörde det sig åtminstone 60 reservplaceringar.

Rättelse: VT14 rörde det sig minst 40 reservplaceringar. Chansen ser då klart mindre ut men man förlorar aldrig på att behålla sin reservplats.
Senast redigerad av Nils den 13 dec 2014, 17:29, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: rättelse
Syltkokaren

Uppsala Reserv

Inlägg av Syltkokaren »

Nils, var får du den infon ifrån (att det rörde sig åtminstone 60 reservplaceringar)?

Ha det bra
Gäst

Uppsala Reserv

Inlägg av Gäst »

Hmm, jag skulle nog tro att du kommer in. Jag kom in i Linköping som reserv 40-50 och blev uppringd 1-2 veckor innan skolstart. Sedan har man ju märkt att många hoppar av här och där (skulle gissa på att cirka 10-20 pers har kommit in på reserv efter uppropet), så om du har otur så kanske du kommer in efter upprop.
Gast

Uppsala Reserv

Inlägg av Gast »

Tack för svaren! Lite skönt att höra att man kan hoppas iallafall. Har dock en följdfråga. Kan man gå till uppropet och försöka kirra en plats då, dvs. smita före några i kön?
QueueGuardian

Uppsala Reserv

Inlägg av QueueGuardian »

Gast skrev:Tack för svaren! Lite skönt att höra att man kan hoppas iallafall. Har dock en följdfråga. Kan man gå till uppropet och försöka kirra en plats då, dvs. smita före några i kön?
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA...... nej.
visitor

Uppsala Reserv

Inlägg av visitor »

Hehe, det är bara i USA det går att komma på uppropet och snacka till sig en plats.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Uppsala Reserv

Inlägg av Nils »

Syltkokaren skrev:Nils, var får du den infon ifrån (att det rörde sig åtminstone 60 reservplaceringar)?

Ha det bra
Tack för påpekandet, det blev lite fel där. :skam:
Låst