Antagningspong hp?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2015 års vårtermin.
Lambert

Antagningspong hp?

Inlägg av Lambert »

Hej,

Vad hamnade lägsta antagna i hp-kvoten i Lund, KI, Uppsala och Göteborg, någon som vet? När kan man se denna statistik på officiella hemsidor förresten? Jag trodde det skulle komma upp idag.
Ele

Antagningspong hp?

Inlägg av Ele »

statistik.uhr.se har redan informationen tillgänglig.
Göteborg: 1,80
Lund: 1,80
KI: 1,80
Uppsala: 1,75

Jag förbannar mig själv över att jag glömde av att söka i höstas, och tänkte att det är väl klart att jag aldrig kommer få tillräckligt på HP första gången jag gör provet på 7 år, och då dessutom höjer mig med minst 0,1 från tidigare bästa resultat på en gång.

*mutter* Nu kommer jag troligen inte in i höst med resultat 1,80, som jag ändå fick på höstens HP.
Lambert

Antagningspong hp?

Inlägg av Lambert »

Tack!

Vad synd att du inte sökte, men i värsta fall får du vänta till VT-16, eller söka till något av de yngre universiteten. Passa på att göra något du inte kommer att kunna göra senare i livet!
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Antagningspong hp?

Inlägg av Nils »

Ele skrev:statistik.uhr.se har redan informationen tillgänglig.
Göteborg: 1,80
Lund: 1,80
KI: 1,80
Uppsala: 1,75

Jag förbannar mig själv över att jag glömde av att söka i höstas, och tänkte att det är väl klart att jag aldrig kommer få tillräckligt på HP första gången jag gör provet på 7 år, och då dessutom höjer mig med minst 0,1 från tidigare bästa resultat på en gång.

*mutter* Nu kommer jag troligen inte in i höst med resultat 1,80, som jag ändå fick på höstens HP.
Eller så höjer du dig med minst 0,05 vid vårens högskoleprov. ;)
Låst