Urval 1 Reserv

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2015 års vårtermin.
Reserv

Urval 1 Reserv

Inlägg av Reserv »

Guest skrev:Blev inte 9 reserver antagna efter urval 2 vt'14?
Brukar det röra sig så lite mellan urvalen på KI eller är det något annat som är annorlunda i år?
Guest

Urval 1 Reserv

Inlägg av Guest »

Låter mysko det här. Förra året tog KI in 215 studenter (urval 1). I år har de tagit in 205 studenter i urval 1. Inte så stor skillnad alltså. Borde väl röra lika mycket som förra året? eller sitter Nils med någon super-duper-hemlig insider information?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Urval 1 Reserv

Inlägg av Nils »

Guest skrev:Blev inte 9 reserver antagna efter urval 2 vt'14?
Ja - men antagningarna före och efter så blev det inget reservintag alls, därav "mycket osäkert".

Det kan vara så att reservintag fortfarande blir av inför vårterminer men jag vill ha mer på fötterna innan jag förlitar mig på det i chansbedömningar.
guest12

Urval 1 Reserv

Inlägg av guest12 »

Hej

Vad tror ni (Nils) om mina chanser att komma in i Umeå med reservnummer 38?
HP 1.7

Tack på förhand!
Guest1

Urval 1 Reserv

Inlägg av Guest1 »

Nils skrev:Ja - men antagningarna före och efter så blev det inget reservintag alls, därav "mycket osäkert".

Det kan vara så att reservintag fortfarande blir av inför vårterminer men jag vill ha mer på fötterna innan jag förlitar mig på det i chansbedömningar.
Men det kommer väl bli rörelse mellan urval 1 och urval 2?
Dazeenax

Urval 1 Reserv

Inlägg av Dazeenax »

Nils, du nämnde i en annan tråd att det rörde sig om åtminstone 60 reserver i hp-kvoten till UU vt-14.
Känner du till hur det ligger till för KI på den fronten?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Urval 1 Reserv

Inlägg av Nils »

guest12 skrev:Hej

Vad tror ni (Nils) om mina chanser att komma in i Umeå med reservnummer 38?
HP 1.7

Tack på förhand!
VT13 fick minst 48 (20+8+20) reserver chansen, så det ser lovande ut för dig.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Urval 1 Reserv

Inlägg av Nils »

Nils skrev:Ja - men antagningarna före och efter så blev det inget reservintag alls, därav "mycket osäkert".

Det kan vara så att reservintag fortfarande blir av inför vårterminer men jag vill ha mer på fötterna innan jag förlitar mig på det i chansbedömningar.
Guest1 skrev:Men det kommer väl bli rörelse mellan urval 1 och urval 2?
Dazeenax skrev:Nils, du nämnde i en annan tråd att det rörde sig om åtminstone 60 reserver i hp-kvoten till UU vt-14.
Känner du till hur det ligger till för KI på den fronten?
HT13 rörde det sig minst 8 placeringar mellan urval 1 och 2 men sedan blev det inget reservintag.

VT14 rörde det sig åtminstone 5 placeringar mellan urval 1 och urval 2, plus 9 i reservantaget; totalt minst 14 placeringar.

HT14 rörde det sig minst 3 placeringar mellan urval 1 och 2 men sedan blev det inget reservintag.

Om VT15 blir som VT14, eller åtminstone som HT13, så har du en chans. Blir det mer som HT14 så blir det mer tveksamt.
Låst