Reserv i BF-kvoten i Göteborg

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2016 års vårtermin.
Gäst

Reserv i BF-kvoten i Göteborg

Inlägg av Gäst »

Hej!

Jag lyckades bli lottad som reserv 5 till urval 1 på läkarprogrammet i Göteborg, och hade efter urval två blivit reserv 4.

Detta känns så fruktansvärt förnedrande och jobbigt för mig. Som att "falla precis å målsnöret". Dock sägs det ju att intaget kan bli något större under vårterminen... Jag söker enbart i BF-kvoten.

Jag ringde antagning.se för att höra om de trodde jag hade någon chans överhuvudtaget, eller om det bara skulle bli än mer förnedrande för mig att vara "så nära, men ändå så långt bort"...

Det känns fruktansvärt jobbigt för mig inför Göteborgs upprop.

Är det helt kört? Eller finns det någon chans för mig att bli inringd som reserv då jag står som nr 4 i BF i Göteborg?
Gäst

Reserv 4

Inlägg av Gäst »

Det är inte helt kört för dig. Sannolikheten är dock väldigt liten. Det är enbart två stycken som blivit antagna i BF-kvoten. Det krävs med andra ord att någon av dem tackar nej samt att de reserver som ligger före dig också tackar nej.
Gäst

Reserv 4

Inlägg av Gäst »

Det var två platser som sattes i BF-kvoten denna gång. Dina chanser är inte överdrivet goda men med en del tur går det. Reserver tas in direkt efter upprop så om en vecka får du svaret!
Simsurum

Reserv 4

Inlägg av Simsurum »

Jag är reserv 1 i BF/HP-kvoten i Göteborg. Om ni som blivit antagna genom BF/HP-kvoten läser detta vore jag enorm tacksam om ni kan svara på om ni tänker behålla er plats i Göteborg eller ej. :glad:
Simsurum

BF/HP-kvoten Göteborg

Inlägg av Simsurum »

Jag är reserv 1 i BF/HP-kvoten i Göteborg. Om ni som blivit antagna genom BF/HP-kvoten läser detta vore jag enorm tacksam om ni kan svara på om ni tänker behålla er plats i Göteborg eller ej. :glad:
gast

Reserv 4

Inlägg av gast »

Blickar man tillbaka på de fyra senaste reservantagningarna har det gått till både reserv 10 och 11 från urval 1 och 4,5 och runt där från urval 2. Känns som du har stor chans att komma in.
gast

Reserv 4

Inlägg av gast »

I bf/hp.
Gäst

Reserv i BF-kvoten i Göteborg

Inlägg av Gäst »

Och... Om det är någon som har kommit in någon annanstans eller som likväl kan tänka sig att läsa någon annanstans som ligger före mig, och som råkar se detta enbart BF-kvoten, finns det inga ord för hur mycket det hade gjort för mig och mitt liv. Då jag verkligen upplever detta som min innersta Kall!

Tack!!
Låst