Reserv BII Linköping, Göteborg, Lund

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2016 års vårtermin.
Gast

Reserv BII Linköping, Göteborg, Lund

Inlägg av Gast »

Hej! Är reserv 4 i Linköping, 12 i Göteborg och 14 i Lund.
Vad tror ni om mina chanser? När kommer jag bli uppringd i så fall?
Hur funkar det med ringandet förresten? Måste man svara i telefonen direkt annars förlorar man platsen?

Tack på förhand och grattis till alla antagna!
Mustafa Al-Attar
Inlägg: 410
Blev medlem: 17 jul 2011, 16:06
Kontakt:

Reserv i BII

Inlägg av Mustafa Al-Attar »

Hej
chansen att bli antagen i Linköping är GOD tycker jag.
De kommer ringa upp dig och du måste svara på telefonen, om du inte gör det så kommer de skicka en mail till dig. Om du inte svarar på mailet samma dag förlorar du din plats.
Mustafa Al-Attar
AOBF

Reserv i BII

Inlägg av AOBF »

Har samma frågeställning som gast, fast gällande Lund. Har läst att de brukar ringa runt terminsstart. Men skickas även mail? Sitter på #13 i b2 och hoppas...
Hade svårt att tyda statistiken när jag försökte jämföra överintaget från b2 på LU mellan ht16 med vt16. Någon som hade kunnat förklara lite bättre hur jag ska hitta info?

Tack på förhand
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Reserv BII Linköping, Göteborg, Lund

Inlägg av Nils »

Lund: #13-14 har dåliga chanser, tyvärr.

Göteborg: #12 är på gränsen, chansen är kanske 2/3.

Linköping: #4 är svårbedömt, överintaget har ökat och det var färre som försvann mellan urval 1 och 2 vilket innebär att det nog fortfarande finns kvar överintag som måste "avverkas" innan reservintag blir aktuellt.
AOBF

Reserv BII Linköping, Göteborg, Lund

Inlägg av AOBF »

Usch låter ju inte så bra med #13 då.. Men Nils, tror du att reservintaget kan likna förra terminens? Tänkte då det verkade vara nytt reservrekord med #24:an (från första urvalet) som blev antagen? Kan det upprepas eller är överintaget större?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Reserv BII Linköping, Göteborg, Lund

Inlägg av Nils »

Lund har ett minimalt överintag som inte har utökats. Om fler tackar nej nu än förra våren så kan #13 ha en liten chans.
Låst