Överintag KI

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2016 års vårtermin.
Caidon
Inlägg: 19
Blev medlem: 03 apr 2015, 09:38

Överintag KI

Inlägg av Caidon »

Hej!

Sitter på reservplats 14 för HP-kvoten på KI. Ser ut som att detta har god chans att räcka om man tittar på dem tidigare terminerna men det som bryr mig lite är att 20 fler antagits totalt och 8 för HP-kvoten denna termin än föregående vår (utan att fler studieplatser finns dvs). Antar att detta har stor risk att leda till att färre reserver antas, och att jag därför inte borde få upp förhoppningarna om att antas i urval 2/reservintag. Tänkte kika om denna analys är korrekt eller om andra omständigheter föreligger.

OBS - skrev fel tidigare. Det är 20 totalt och 8 för HP om jag sett rätt nu! Frågeställningen kvarstår.
Senast redigerad av Caidon den 09 dec 2015, 16:25, redigerad totalt 1 gånger.
KiarashB
Inlägg: 6
Blev medlem: 08 dec 2015, 19:59

Överintag KI

Inlägg av KiarashB »

Intressant frågeställning, har själv inte tänkt på det. Har plats nummer 2 i HP-kvoten och tänkt hela dagen, fram till nu, att jag ska komma in.
Caidon
Inlägg: 19
Blev medlem: 03 apr 2015, 09:38

Överintag KI

Inlägg av Caidon »

Reservnummer 2 är rätt så safe skulle jag tro, även om dem har ett större överintag så lär ett par stycken flytta på sig inför andra urvalet.
pmps

Överintag KI

Inlägg av pmps »

Jag har reservplats 28, så jag lär ju vara rökt...
BONN

Överintag KI

Inlägg av BONN »

PMPS: vad har du för meritvärde på HP? jag har reservnr 27 med 1,8. Trodde knappt mina ögon... Känns kört nu. Bara 11 st antagna med 1,8....
BONN

Överintag KI

Inlägg av BONN »

Vad tror Nils? Förefaller vara orimligt stor skillnad mellan olika lärosäten i mina ögon...
sirretv
Inlägg: 45
Blev medlem: 12 apr 2015, 17:25

Överintag KI

Inlägg av sirretv »

Undrar varför KI visar så hög höjning
Gäst

Överintag KI

Inlägg av Gäst »

Någon aning av HP-gränsen i BII U1?
Gäst

Överintag KI

Inlägg av Gäst »

Hur vet ni att bara 11 med 1.8 kom in?
BONN

Överintag KI

Inlägg av BONN »

Gäst: vet eftersom jag mailat Liliana Morales på KI. Hon gav den uppgiften. Sa också att de kommer ta in ett färre antal i U2.
Låst