Reserv HP Örebro

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2016 års vårtermin.
Gäst

Reserv HP Örebro

Inlägg av Gäst »

Jag har blivit antagen i Umeå men vill helst gå i Örebro. Är reserv 12 i HP-kvoten. Statistiken talar för att bli antagen åtminstone som reserv. Borde jag känna mig säker på att bli antagen där?
gast

HP Örebro

Inlägg av gast »

Om jag var du hade jag känt mig rätt så säker. Grattis! :ler: :tummeupp:
Tesla
Inlägg: 85
Blev medlem: 03 jan 2015, 22:09

HP Örebro

Inlägg av Tesla »

Njae, säker skulle jag inte säga att du kan känna dig. Men du har nog oddsen på din sida. Om överintaget är samma som föregående vårtermin skulle jag höfta att 10-15 reserver tas in i HP-kvoten. Lycka till!
gast

HP Örebro

Inlägg av gast »

Varför skulle man inte kunna anta det, reserv 12 har ju kommit in 100% av åren redovisade enligt statistiken här på sidan, om jag har förstått det rätt. :ler: :tummeupp: :tummeupp:
vhansson92
Inlägg: 47
Blev medlem: 25 sep 2014, 18:50

HP Örebro

Inlägg av vhansson92 »

Om jag har förstått allt rätt har man kommit in som reservnr 15-52 efter 1:a urvalet de senaste 5 terminerna i Örebro. Sedan kan man välja att pusta ut eller inta djupandningsövningar över den informationen :P

Lycka till! :)

http://xn--lkarstudent-l8a.se/antagning.html#hp
Gäst

HP Örebro

Inlägg av Gäst »

Hej Nils! Jag är reserv 13 i HP-kvoten till Örebro. Vad skulle du säga om chanserna att bli antagen till urval 2 och att överhuvudtaget bli antagen? Väldigt tacksam för svar!
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Reserv HP Örebro

Inlägg av Nils »

Svårt att säga. Det bör räcka till antagning men det kan mycket väl bli i reservintaget.
Låst