Reserv AU1 Umeå

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2016 års vårtermin.
Chillan123

Reserv AU1 Umeå

Inlägg av Chillan123 »

Hej! Jag är reserv 13 i AUI kvoten i Umeå. Vad är chanserna att komma in??? Om jag förstått det rätt enligt statistiken här så kom reserv 69 från urval 1 in i höstas?

Vad tror Nils? :ler:
Hoppas hoppas hoppas!
MVC

Reserv 13

Inlägg av MVC »

VÄLKOMMEN TILL UMEÅ :betagen: :tur:

Både jag och min kompis kom in på den kvoten på hösten, jag var reserv 10 efter andra urvalet och kom in! :D Och nu i vår är det ju lättare.
Var sjukt många som inte kom på uppropet va därför det blev sån hög reserv i statistiken :tummeupp:

Säg till om du ska börja här, vi är faddrar!!
Guest

Reserv 13

Inlägg av Guest »

Hej!

Får man fråga vilket meritvärde du har i AU1? Jag har reservnr 45 och hoppas... Gränserna har ju sjunkit från 37.50 till 37.15! :glad:
Chillan123

Reserv 13

Inlägg av Chillan123 »

Härligt att höra! :ler:
Jag undrar om det kan spela någon roll att gränsen låg på 37.15 nu så att det kanske inte sjunker så mycket mer inför urval 2? :nej: :olycklig: Någon som tror något om det?

Jag har merivärde 36.9. Vad har du? :glad:
Guest

Reserv 13

Inlägg av Guest »

Jag har 36.5! Ganska surt med tanke på att jag fattades 1p på hp från att få 37.0 :blundar:

Jag hoppas verkligen att det sjunker en del och att folk antas separat i hp/b2 kvoterna :glad:
Chillan123

Reserv AU1 Umeå

Inlägg av Chillan123 »

åh samma här, fattades 1 poäng för mig med från at få 1,7 på hp, då hade jag fått 37.4 i aui. Men hoppas att jag kan komma in som reserv 13!! :ler:
Chillan123

Reserv AU1 Umeå

Inlägg av Chillan123 »

Vad tror Nils om chansen för antagning? Väldigt tacksam för svar! :glad:
Guest

AUI Umeå

Inlägg av Guest »

Hej. Vill gärna höra vad Nils tror om chansen för antagning i AUI i Umeå som reserv 13? Vågar jag vara någorlunda säker på antagning? :glad:
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Reserv AU1 Umeå

Inlägg av Nils »

Hej Chillan123,
Det bör räcka redan till urval 2, med reservation för att reservantagning aldrig är 100 % garanterad.
Chillan123

Reserv AU1 Umeå

Inlägg av Chillan123 »

Tack så mycket för svar, det var det jag hoppades på! :glad:
Låst