Reserv HPSU Linköping

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2016 års vårtermin.
sof

Reserv HPSU Linköping

Inlägg av sof »

är det någon här som sökt via hpsu gruppen och kommer tacka nej? står som reserv 1 så nervös :ledsen:
Gäst

Reserv HPSU Linköping

Inlägg av Gäst »

jag har sökt via HPSU och kommit in vid första urvalet. Tackat ja, men kommer sannolikt begära anstånd (dvs uppskjuten studiestart) pga arbete som det vore olämpligt att sluta såhär plötsligt, om det blir beviljat så tar de kanske in en reserv till denna termin. Vad hade du för poäng?
sof

Reserv HPSU Linköping

Inlägg av sof »

Okej, brukar det vara lätt att få anstånd? Kommer du att börja utbildningen om du inte får det beviljat? Hoppas det löser sig för dig :)
Jag hade 1,55 poäng. Såg däremot att de tagit in en extra person under dagen pga något misstag de tydligen gjort så 13 personer är nu antagna. Är det någon som vet om den personen räknas som ett "överintag" eftersom det står att denna kvot tar 12 platser? Är rädd att det ska påverka mig om endast en hoppar av :olycklig:
Gäst

Reserv HPSU Linköping

Inlägg av Gäst »

Läkarprogrammet
Gunilla Åberg
E-post: gunilla.aberg@liu.se
Tel: 013-28 68 97

Är kontaktperson för antagning. Skicka ett mail/ring så får du säkert svar på din fråga angående om 13 räknas som ett överintag.
Gäst

Reserv HPSU Linköping

Inlägg av Gäst »

Här kommer svar från mig som tänkt söka anstånd: Jag vet inte om det är "lätt" att få det beviljat. Får jag inte det så kommer jag påbörja utbildningen i vår. Lycka till! :)
sof

Reserv HPSU Linköping

Inlägg av sof »

Ringde och enligt Gunilla vet hon inte än om det kommer räknas som ett överintag.

Okej! Tack lycka till du med :)
Gäst

Reserv HPSU Linköping

Inlägg av Gäst »

Du som söker anstånd: Har du fått besked än? Och hur gick du till väga?
Gäst

Reserv HPSU Linköping

Inlägg av Gäst »

Jag som skrev ovan och ansökte om anstånd, jag har inte fått besked än. Jag ringde deras studieadministratör idag och de skulle ha möte i saken på måndag, så jag hoppas få ett besked i början av nästa vecka.

Jag gick tillväga så som deras regler/rutiner föreskriver, dvs skickade in en formell begäran om anstånd via deras blankett på hemsidan, med bifogat intyg från min arbetsgivare som styrker att jag inte kan beviljas tjänstledigt i tid till studiestart.
Gäst

Reserv HPSU Linköping

Inlägg av Gäst »

Nu har jag pratat med studieadministrationen på Linköpings uni och jag har fått beviljat anstånd. Jag vet som sagt inte om detta innebär att de ringer in någon reserv från HPSU-kvoten, eller hur de gör. Håller tummarna för er som står i reserv där. Lycka till!
Gäst

Reserv HPSU Linköping

Inlägg av Gäst »

Tack för du uppdatera.

Förhoppningsvis betyder det väl att åtminstonde en reserv i HPSU blir uppringd.

Lycka till själv när du sätter igång HT16!
Låst