KI, Uppsala och Lund med BII

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2016 års vårtermin.
LakarDavid

KI, Uppsala och Lund med BII

Inlägg av LakarDavid »

Hej!

Jag har 21.90 i BII-kvoten och har sökt KI, UU och LU. Vad tror ni om antagning? Vilket lärosäte tror ni det kan vara lättast att tillgodoräkna sig ett år från ett annat läkarprogram(LiU)?
LakarDavid

BII - kvoten

Inlägg av LakarDavid »

Hej!

Jag har 21.90 i BII-kvoten och har sökt KI, UU och LU. Vad tror ni om antagning? Vilket lärosäte tror ni det kan vara lättast att tillgodoräkna sig ett år från ett annat läkarprogram(LiU)?
LakarDavid

BII - kvoten

Inlägg av LakarDavid »

Hej!

Jag har 21.90 i BII-kvoten och har sökt KI, UU och LU. Vad tror ni om antagning? Vilket lärosäte tror ni det kan vara lättast att tillgodoräkna sig ett år från ett annat läkarprogram(LiU)?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

BII - kvoten

Inlägg av Nils »

Troligen låg sannolikhet för antagning, tyvärr.
Går att säga säkrare efter urval 1.
Ecasson

BII - kvoten

Inlägg av Ecasson »

Hej,


Jag har 21,91 i B2 och har inte ens vågat söka till KI, UU och LU.
Vi båda har goda chanser för Umeå och Örebro, kanske även LiU i reservintagningen.

Lycka till i alla fall
LakarDavid

BII - kvoten

Inlägg av LakarDavid »

Hej!

Jag tror att jag kommer komma in på LU, möjligtvis UU också. KI hade ett intag på 22.12, vilket ger 0.38 i minskning från 2014 VT. Med detta skulle det inte alls vara omöjligt att det sänks ytterligare.

Du kommer komma in på LiU, Umeå och Örebro och LU. Skulle bli överraskad annars. Blev själv antagen till LiU med 21.90 förra vårterminen.
Hejhej

BII - kvoten

Inlägg av Hejhej »

Hur tänker du när du inte 'vågar' söka utbildning?
Ecasson

BII - kvoten

Inlägg av Ecasson »

LakarDavid -

Jag studerar för tillfället i Lund, och jag trivs inte alls här. Vill helst flytta härifrån. Lund är ett mycket professionellt och hög-kvalitet universitet, med många kompetenta lärare och personal. Men jag gillar inte staden, stämningen och framförallt studentlivet. Först, jag är en av de äldsta i klassen (är ''bara'' 23 års gammal). Alla mina kollegor är typ 18-19 års, vilka jag har inte så mycket i gemensam med. De flesta som tar studenten går till Lund. För det andra, jag vet att de skulle låta konstigt, men i mitt program och avdelning finns inte internationella studenter. Jag är en internationell student själv och vill hellre umgås med de internationella på grund av olika anledningar. Lund har tyvärr inte erbjudit någon positivt till mig.
Men fingers crossed för dig - Hoppas att du ska in på läkarprogrammet i Lund, precis som du önskar.


Hejhej -

Min anmälan omfattar bara 3 utbildningar: LiU, Örebro och Umeå. Jag har inte ens lagt till KI, UU, LU för att 21.91 naturligtvis är för lågt.
Kommer jag in på LiU så blir jag fantastiskt glad. LiU har ju den bästa pre-clynical utbildningen i Sverige.
abc

KI eller Uppsala med BII + vad kommer hända med BII-kvoten?

Inlägg av abc »

Hej, vet ni hur goda mina chanser är att komma in på UU eller KI inför VT-16 om jag har ett BII på 22.31? Vad kommer att hända med BII-kvotgruppen efter våren 2017, kommer den att försvinna? :huh:
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

KI eller Uppsala med BII + vad kommer hända med BII-kvoten?

Inlägg av Nils »

abc skrev:Hej, vet ni hur goda mina chanser är att komma in på UU eller KI inför VT-16 om jag har ett BII på 22.31? Vad kommer att hända med BII-kvotgruppen efter våren 2017, kommer den att försvinna? :huh:
Det hade räckt förra våren, alltså finns det en chans att det räcker även denna gång. Det går att säga säkrare efter urval 1.

BII-kvoten kommer att vara kvar, det är bara BIEX som försvinner.
Låst