BIEX vid alla lärosäten

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2016 års vårtermin.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Antagningsgränser VT16, BIEX

Inlägg av Nils »

Hej Gast!

Om man från VT15-gränsen subtraherar skillnaden HT14-HT15 så får man dessa värden:

21,83 Karolinska (tveksam uträkning, underlag saknas)
21,61 Uppsala
21,53 Lund
21,22 Göteborg
21,15 Göteborg med HP-urskiljning (tveksam uträkning, underlag saknas)
20,88 Linköping
20,81 Umeå
20,72 Örebro
Anonym

Antagningsgränser VT16, BIEX

Inlägg av Anonym »

Hej!
Jag har 20,84 i Gy11-betyg.
Vågar jag hoppas på att ha en chans att komma in i Umeå eller Örebro?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Antagningsgränser VT16, BIEX

Inlägg av Nils »

Ja. Det bör gå att ge säkrare besked efter urval 1.
Annabellee
Inlägg: 10
Blev medlem: 12 aug 2015, 09:54

Chansen att komma in med 21.30 i BIEX

Inlägg av Annabellee »

Nu ha jag gjort Hp för första gången i livet :) Jag hade inte pluggat på det utan bara kollat upplägget. Men jag har jobbat 100% vilket jag är glad över jag är rätt säker på att vårdyrket är något som skulle passa mig väldigt bra. Jag rekommenderar alla som vill bli läkare att testa på det innan,

Högskoleprovet gick helt okej, Jag kommer hamna över 1 men inte över 1.5 vilket jag tycker är ett helt ok resultat. Jag hann tyvärr inte skriva ner provpass 1. Jag har som sagt 21.30 i betyg
1. Lund
2. Göteborg
3. KI
4. uppsala
5. linköping
6. örebro
7. umeå

tror ni jag kommer in ? var tror ni jag kommer komma in ?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Chansen att komma in med 21.30 i BIEX

Inlägg av Nils »

Min magkänsla lutar åt antagning i Göteborg, Linköping, Örebro och Umeå.
Det blir lättare att gissa efter urval 1. :)
Jilo

Överallt med BIEX

Inlägg av Jilo »

Hej!

Jag studerar nu utlandet, och har sökt till sverige våren. Har jag en chans att komma in med 20,99 i BIEX ?

Jag studerar I riga Stradins universitet och lär då vara klar med första året om jag kommer in kan jag ens få något tillgodo räknad? Jag hoppas verkligen jag kommer in därför som jag undrar.

Utbildningskvaliteten här är kass!!! Jag rekommenderat inte ens min värsta fiende att läsa här såvida man inte vill ha det hur enkelt som helst för sig. Flera prov finns redan ute inann man skriver dem, lärarna är värdelössa pedagogiskt sätt, ingen struktur alls i skolan. Flesta av eleverna fuskar massa små kurser som fysik etc som enligt mig man bara slösar tid på då dessa inte ens tas seriöst av lärarna... Listan kan göras lång. Jag hoppas jag får svar av experten på denna sidan. =)
kkks

20,99 BIEX+ utlandss

Inlägg av kkks »

Tror nog du kommer in i umeå eller örebro! sista hade 21.09 och med tanken att det blir fler o fler med nya kvoten så bör det gå aningen ner! Dock kanske som sista sista reserv. Har hört hur dåligt det är utomlands, hoppas verkligen du kommer in här så du slipper helvetet <3
Låst