[HP] Vad tror ni?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2015 års hösttermin.
Gäst

[HP] Vad tror ni?

Inlägg av Gäst »

Vad tror ni om mina chanser?

HP-reserv

Uppsala #2
Lund #7
Gäst

Vad tror ni?

Inlägg av Gäst »

Tror du kommer in! Gissningsvis får du dock vänta till efter uppropet. Håller tummarna!
Erkan

Vad tror ni?

Inlägg av Erkan »

Vad har du för resultat på HP? Är nyfiken på hur det ser ut hos top 10 reserverna.
whitelight
Inlägg: 19
Blev medlem: 09 jul 2015, 11:33

Vad tror ni?

Inlägg av whitelight »

Han lär ha 1.8, eftersom jag har det och är reserv 8 i Lund (och att det krävdes 1.8 i andra urvalet). För övrigt tycker jag att trådskaparen ska satsa på Uppsala istället för Lund ;)
Gäst

Vad tror ni?

Inlägg av Gäst »

Whitelight, tror du att du kommer in?
whitelight
Inlägg: 19
Blev medlem: 09 jul 2015, 11:33

Vad tror ni?

Inlägg av whitelight »

Jag tror det är precis på gränsen sett till tidigare år. Själv då? :). Kommer vi inte in så ska det nog mycket till om vi inte kommer in till våren i alla fall..
Gäst

Vad tror ni?

Inlägg av Gäst »

Jo precis. När kommer de börja ringa upp reserver?
whitelight
Inlägg: 19
Blev medlem: 09 jul 2015, 11:33

Vad tror ni?

Inlägg av whitelight »

Ingen aning, men gissar att de nog ringer i takt med att platser blir lediga. Studievägledarna har för närvarande semester vet jag så än kan de inte ringa ;)

Hursom, så kanske jag måste göra reserv nr 9 nöjd, ifall jag inte kan senarelägga min studiestart p g a pappaledighet. Detta under förutsättning att jag kommer in och universitet säger nej till en sådan grej..
Gäst

Vad tror ni?

Inlägg av Gäst »

Hur ser det ut med överintag? Nils, vad tror du?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Vad tror ni?

Inlägg av Nils »

Gäst skrev:Hur ser det ut med överintag? Nils, vad tror du?
Antalet antagna i urval 2 är oförändrat från tidigare terminer, så reservstatistiken från tidigare höstterminer bör vara pålitlig som indikator.
Låst