HP reserv Örebro/Umeå

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2015 års hösttermin.
Chrippe

HP reserv Örebro/Umeå

Inlägg av Chrippe »

Hejsan.

Jag har fått reservplats 10 (Hp kvoten) i Örebro samt reservplats 46 (Hp kvoten) i Umeå.
Har suttit och försökt göra mig klok på hur överintaget har sett ut denna termin jämfört med tidigare, och undrar om någon vänlig själ har koll på hur det ser ut samt spekulationer om hur mina chanser ser ut.

Tack i förhand :)

// Chrippe
Gäst

Reserv Örebro/Umeå

Inlägg av Gäst »

Alltså om vi kollar på historiken så ser det ljust ut för dig att bli antagen till i alla fall Örebro. Men kolla upp eventuellt utökat överintag - det skulle kunna resultera i att färre blir uppringda
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

HP reserv Örebro/Umeå

Inlägg av Nils »

Med tanke på det utökade överintaget känns det som möjligen cirka ungefär 50/50 att du blir antagen någonstans via reservintaget. Det blir nog lättare att gissa efter urval 2.
hexagon6
Inlägg: 36
Blev medlem: 15 dec 2014, 00:23

HP reserv Örebro/Umeå

Inlägg av hexagon6 »

Nils skrev:Med tanke på det utökade överintaget känns det som möjligen cirka ungefär 50/50 att du blir antagen någonstans via reservintaget. Det blir nog lättare att gissa efter urval 2.
Har Örebro och Umeå ökat sina överintag sen VT15?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

HP reserv Örebro/Umeå

Inlägg av Nils »

Örebro har gjort det.
hexagon6
Inlägg: 36
Blev medlem: 15 dec 2014, 00:23

HP reserv Örebro/Umeå

Inlägg av hexagon6 »

Nils skrev:Örebro har gjort det.
Hur mycket?
equilibrium
Inlägg: 11
Blev medlem: 01 aug 2015, 23:06

HP reserv Örebro/Umeå

Inlägg av equilibrium »

hexagon6 skrev:Hur mycket?
VT15 antogs 40 personer i HP-kvoten och HT15 antogs 45 (46 enligt antagning.se men hursom) så överintaget bör rimligen ha ökat med fem personer.
Chrippe skrev:Jag har fått reservplats 10 (Hp kvoten) i Örebro samt reservplats 46 (Hp kvoten) i Umeå.
Har suttit och försökt göra mig klok på hur överintaget har sett ut denna termin jämfört med tidigare, och undrar om någon vänlig själ har koll på hur det ser ut samt spekulationer om hur mina chanser ser ut.
Grattis till en fin reservplats - du har statistiken på din sida. Bortsett från det utökade överintaget finns det inte mycket som talar för att du inte kommer in, kanske inte i urval 2 men en god chans vid reservintaget. Sitter själv på ett 1.70 och blev i första urvalet tilldelad en hedervärd reservplats på 90+ :olycklig:
nipp

HP reserv Örebro/Umeå

Inlägg av nipp »

Så efter andra urvalet har jag nu reservplats 15 i Umeå och 16 i Örebro. Vad ska man tro om detta?
Gäst

HP reserv Örebro/Umeå

Inlägg av Gäst »

Jag har reservnummer 17 i Örebro och 6 i Umeå. Vad tror du om det Nils? Usch, vilken hemsk väntan :nej:
equilibrium
Inlägg: 11
Blev medlem: 01 aug 2015, 23:06

HP reserv Örebro/Umeå

Inlägg av equilibrium »

nipp skrev:Så efter andra urvalet har jag nu reservplats 15 i Umeå och 16 i Örebro. Vad ska man tro om detta?
Örebro är osäkert men du har en mycket god chans vid Umeå. Med det sagt vill jag inte lova för mycket :blinkar:
Låst