HP reserv Örebro/Umeå

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2015 års hösttermin.
guestis

HP reserv Örebro/Umeå

Inlägg av guestis »

Hade reservplats 15 i Örebro inför urval 2, fick idag reservplats 3 efter urval 2 vilket var lite surt, hade jämfört med föregående år och hoppats på att komma in (dock inte räknat med det större överintaget). Vad tror ni om mina chanser att komma in som reserv? Och är det någon som vet när man blir uppringd av ÖRU? Verkar som att det är ganska sent...
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

HP reserv Örebro/Umeå

Inlägg av Nils »

Gäst skrev:Jag har reservnummer 17 i Örebro och 6 i Umeå. Vad tror du om det Nils? Usch, vilken hemsk väntan :nej:
Gissar på relativt god chans i Umeå; i Örebro ser det osäkert ut.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

HP reserv Örebro/Umeå

Inlägg av Nils »

guestis skrev:Hade reservplats 15 i Örebro inför urval 2, fick idag reservplats 3 efter urval 2 vilket var lite surt, hade jämfört med föregående år och hoppats på att komma in (dock inte räknat med det större överintaget). Vad tror ni om mina chanser att komma in som reserv?
Gissar på en hyfsat bra chans.
Gäst

HP reserv Örebro/Umeå

Inlägg av Gäst »

Hej, är det någon som vet när de börjar bruka ringa in reserver? Jag har reservplats 4 i Örebro i HP-gruppen och om man kollar på statistiken borde jag väl ha en ganska stor chans att komma in, eller?
equilibrium
Inlägg: 11
Blev medlem: 01 aug 2015, 23:06

HP reserv Örebro/Umeå

Inlägg av equilibrium »

Gäst skrev:Hej, är det någon som vet när de börjar bruka ringa in reserver? Jag har reservplats 4 i Örebro i HP-gruppen och om man kollar på statistiken borde jag väl ha en ganska stor chans att komma in, eller?
Inne. Reservantgningen brukar börja vid terminsstart och pågår ett par veckor in i terminen. Get your phone ready :blinkar:
Gäst

HP reserv Örebro/Umeå

Inlägg av Gäst »

HP reserv 8 till Umeå här. Vad skall man tro om detta?

Mvh
equilibrium
Inlägg: 11
Blev medlem: 01 aug 2015, 23:06

HP reserv Örebro/Umeå

Inlägg av equilibrium »

Gäst skrev:HP reserv 8 till Umeå här. Vad skall man tro om detta?

Mvh
Ställ dig i bostadskö :blinkar:
Gäst

HP reserv Örebro/Umeå

Inlägg av Gäst »

Är det någon som hört något från Örebro eller Umeå? Har de börjat ringat in reserver?
nippe

HP reserv Örebro/Umeå

Inlägg av nippe »

Är det ingen som vet med sig att dom inte kommer dyka upp i umeå som är antagen eller har reservplats bättre än 15? Är så jävla nervös. 15 är tydligen bra enligt statistiken, men det känns inte bra :velig:
vic

HP reserv Örebro/Umeå

Inlägg av vic »

Vad sjukt! Jag är reserv 10 i Umeå, HP kvot, och har typ räknat med att inte komma in! Men det finns en chans alltså? :)
Jag är även reserv 29 i Linköping HPkvot men antar att det är kört? Kommer man in till våren tror ni? 1.7 i HP. :glad:
Låst