Reserv antagning

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2015 års hösttermin.
Virreluren

Reserv antagning

Inlägg av Virreluren »

Hallå där all goa människor på läkarstudent.

Jag kom in i Örebro Hipp Hurra! Men jag fick också reservplats 3 i Linköping. Så min fråga angår om Linköping gör stora överintag och vad jag med reservplats 3 har för möjligheter att komma in. Anledningen till att Linköping är intressantare är att det är närmre mitt föräldrahem, samt att jag hört att de har ett väldigt kul studentliv.
Reservplatsen gäller Högskoleprovsurvalet.

Tack på Förhand
Virreluren
Virreluren

HP Linköping, reservantagningen samt överintag

Inlägg av Virreluren »

Hallå där all goa människor på läkarstudent.

Jag kom in i Örebro Hipp Hurra! Men jag fick också reservplats 3 i Linköping. Så min fråga angår om Linköping gör stora överintag och vad jag med reservplats 3 har för möjligheter att komma in. Anledningen till att Linköping är intressantare är att det är närmre mitt föräldrahem, samt att jag hört att de har ett väldigt kul studentliv.
Reservplatsen gäller Högskoleprovsurvalet.

Tack på Förhand
Virreluren
Wolthura
Inlägg: 129
Blev medlem: 21 aug 2013, 18:14
Kontakt:

Reserv antagning

Inlägg av Wolthura »

Statistiskt sett känns det troligt med antagning till LiU med nr 3 i HP-kvoten. Ht14 och Ht13 rörde det sig 11 platser mellan urval 1 och 2 och sen ytterligare mellan urval 2 och slutliga reservantagningen. Du kan kolla statistik om du scrollar ner till HP-kvoten här: http://xn--lkarstudent-l8a.se/antagning.html Grattis till en grym utbildning!

Hälsningar,
Josefine
Läkarstudent T5 vid Karolinska Institutet
Följ min väg till att bli läkare http://medikusstudenten.blogspot.se/
Wolthura
Inlägg: 129
Blev medlem: 21 aug 2013, 18:14
Kontakt:

Linköping Reservantagningen samt överintag

Inlägg av Wolthura »

Läkarstudent T5 vid Karolinska Institutet
Följ min väg till att bli läkare http://medikusstudenten.blogspot.se/
Zingo

Linköping Reservantagningen samt överintag

Inlägg av Zingo »

Virreluren - vilket HP-resultat hade du?

Jag är reserv nr 23 på Linköping med HP 1,75. Statistiskt god chans att komma in vad jag förstår? Men hur påverkar överintaget?

Tack för svar! :glad:
Gast

Linköping Reservantagningen samt överintag

Inlägg av Gast »

Zingo skrev:Virreluren - vilket HP-resultat hade du?

Jag är reserv nr 23 på Linköping med HP 1,75. Statistiskt god chans att komma in vad jag förstår? Men hur påverkar överintaget?

Tack för svar! :glad:
Kan säga att alla 35 första reserver i alla fall har 1,75. Jag har 1,75 och fick reservplats nr 35.......
Virreluren

Linköping Reservantagningen samt överintag

Inlägg av Virreluren »

Såsom tidigare inlägg skrivit har jag 1.75 och tror att det är som föregående inlägg och sagt att de flesta reserverna som har chans att komma in har 1.75. :)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Reserv antagning

Inlägg av Nils »

Virreluren skrev:Hallå där all goa människor på läkarstudent.

Jag kom in i Örebro Hipp Hurra! Men jag fick också reservplats 3 i Linköping. Så min fråga angår om Linköping gör stora överintag och vad jag med reservplats 3 har för möjligheter att komma in. Anledningen till att Linköping är intressantare är att det är närmre mitt föräldrahem, samt att jag hört att de har ett väldigt kul studentliv.
Reservplatsen gäller Högskoleprovsurvalet.

Tack på Förhand
Virreluren
Jag lutar åt att du troligen blir antagen men det är inte helt säkert, med tanke på att överintaget har utökats.
Låst