Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

KI BIEX Reserv

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2015 års hösttermin.

12 jul 2015, 09:15

Hej, som titeln lyder hamnade jag dessverre som 17:de reserv på KI. Vad tror Nils och ni andra om mina chanser? Om jag förstått rätt är de nästintill inga, men vad tror ni?
sirretv
Läkarstudent

13 jul 2015, 09:04

tyvärr kommer det inte gå denna gång. Kanske 4-5 pers max som kommer in som reserv totalt i den kvoten, trust me i know :(
Gäst

13 jul 2015, 20:20

Skulle gissa att fler reserver antas denna gång än förra hösten men det är fortfarande osannolikt att det skulle gå hela vägen till plats 17. Du förlorar dock ingenting på att behålla din reservplats, för den händelse att du skulle klara av att vinna på lotto.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Läkarstudent

10 aug 2015, 13:18

Kom på 6:e reserv efter urval 2. Tar Ki in fler ansökande nu?
sirretv
Läkarstudent

10 aug 2015, 19:28

sirretv skrev:Kom på 6:e reserv efter urval 2. Tar Ki in fler ansökande nu?
BIEX-kvoten har ökat med 50 % sedan förra höstterminen, till synes (då var 16 antagna efter urval 2, nu är 24 antagna).
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Läkarstudent

10 aug 2015, 20:26

Oj, ursäkta missförståndet. Vad jag menade var: Tar KI in fler reserver efter urval 2?
sirretv
Läkarstudent

11 aug 2015, 19:18

Det finns egentligen väldigt litet att gå på. Med tanke på att BI-kvoten inte brukar ta in reserver, trots att den har haft fler platser än vad BIEX-kvoten har nu, så ser det tyvärr mörkt ut.

(Fast å andra sidan kan det också hända att BIEX-antagna är mer benägna att släppa sina platser, för att istället sikta på antagning vid ett tillfälle som passar bättre, med tanke på antagningsgränsens nedåtgående trend.)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Läkarstudent