[HP] Reserv i Göteborg

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2015 års hösttermin.
ViewScopic
Inlägg: 6
Blev medlem: 09 jul 2015, 12:50

[HP] Reserv i Göteborg

Inlägg av ViewScopic »

Hej!

Är det någon som vågar slänga ut en gissning på hur oddsen ser ut om man är reserv #5 inom HP-kvoten till Göteborg? Jag är även antagen till en annan skola, så jag är ju glad ändå, men jag vill gärna veta om jag kan leta i Göteborg också :)

Tack på förhand

Uppdatering: var i kontakt med antagningsenheten som säger att de har nyttjat större överintag än vanligt och att de därför inte har några prognoser alls för detta år.
Senast redigerad av ViewScopic den 10 jul 2015, 11:11, redigerad totalt 1 gånger.
Gäst

[HP] Reserv i Göteborg

Inlägg av Gäst »

Jag har reservplats 3 i Göteborg och vi borde bli antagna i andra urvalet om jag inte har tolkat statistiken helt fel. Någon som har bättre koll?
Tesla
Inlägg: 85
Blev medlem: 03 jan 2015, 22:09

[HP] Reserv i Göteborg

Inlägg av Tesla »

Du kommer in! Troligen redan till Urval 2. Förhoppningsvis ses vi i höst -grattis i förskott!
Steffi

[HP] Reserv i Göteborg

Inlägg av Steffi »

1.80. Reserv 21. Vad tror ni?
svante
Inlägg: 65
Blev medlem: 04 dec 2014, 05:42

[HP] Reserv i Göteborg

Inlägg av svante »

Steffi kolla på tidigare reservantal, Förra hösten kom nummer 69 in, hösten innan det 74. Så det borde hända redan i andra urvalet.
ViewScopic
Inlägg: 6
Blev medlem: 09 jul 2015, 12:50

[HP] Reserv i Göteborg

Inlägg av ViewScopic »

Åh, vad nöjd jag blir! Ligger också på 1.80 och misstänker att jag (och ni andra med samma resultat på reservplatserna) har "fallit på mållinjen", för lägsta var tydligen 1.80. Kommer bli mycket glad ifall vi kommer in och då ses vi där till hösten! :)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

[HP] Reserv i Göteborg

Inlägg av Nils »

Urval 2 är inte säkert för reserv 21.
HT14: 20
HT13: 22

Dessutom har GU utökat antalet platser i urval 1 (d.v.s. överintag), så det kan dröja till reservintaget.
Gäst

[HP] Reserv i Göteborg

Inlägg av Gäst »

Nils,
kan det betyda att inga reserver kommer antas eller kan man känna sig någorlunda säker med reservplats 1-5?
Steffi

[HP] Reserv i Göteborg

Inlägg av Steffi »

Men det bör ändå räcka till en slutgiltig plats på programmet Nils?
Stolle

[HP] Reserv i Göteborg

Inlägg av Stolle »

Verkar som att GU har gjort ett överintag på 10 personer. Vet ej hur det varit tidigare år.
Låst