HP-kvoten i Lund

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2015 års hösttermin.
whitelight
Inlägg: 19
Blev medlem: 09 jul 2015, 11:33

HP kvoten i Lund

Inlägg av whitelight »

....och jag tolkar dig som att jag har ganska goda chanser till VT2016 ;)
Jonte

HP-kvoten i Lund

Inlägg av Jonte »

Betyder det att man med reservnr 9 har en stor chans att komma in redan till urval 2?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

HP-kvoten i Lund

Inlägg av Nils »

Jonte skrev:Betyder det att man med reservnr 9 har en stor chans att komma in redan till urval 2?
Ja, dock inte 100 % garanti förstås.
whitelight
Inlägg: 19
Blev medlem: 09 jul 2015, 11:33

HP-kvoten i Lund

Inlägg av whitelight »

Hej igen Nils!

Bygger på den här gamla tråden och undrar nu med basis av resultatet av urval 2 som kom idag vad du eller någon annan tror om mina chanser.

Jag var reserv 28 i HP kvoten i Lund efter urval 1, nu efter urval 2 är jag reserv nummer 8. Det verkar med andra ord ha rört sig väldigt mycket mellan urvalen. Historiskt sett så har jag väldigt goda chanser, men då har det aldrig rört sig så här mycket mellan urvalen; tror du/ni detta påverkar utfallet av reservintagningen? Med andra ord, har jag fortfarande en god chans eller ska jag sikta in mig på att söka till våren istället?

Tack!
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

HP-kvoten i Lund

Inlägg av Nils »

whitelight skrev:Hej igen Nils!

Bygger på den här gamla tråden och undrar nu med basis av resultatet av urval 2 som kom idag vad du eller någon annan tror om mina chanser.

Jag var reserv 28 i HP kvoten i Lund efter urval 1, nu efter urval 2 är jag reserv nummer 8. Det verkar med andra ord ha rört sig väldigt mycket mellan urvalen. Historiskt sett så har jag väldigt goda chanser, men då har det aldrig rört sig så här mycket mellan urvalen; tror du/ni detta påverkar utfallet av reservintagningen? Med andra ord, har jag fortfarande en god chans eller ska jag sikta in mig på att söka till våren istället?

Tack!
Svårbedömt. Skulle dock gissa att dina chanser är bättre än 50/50.
Låst