HP-reserv Linköping

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2015 års hösttermin.
Stockholmsbo

HP-reserv Linköping

Inlägg av Stockholmsbo »

AHHH! Antagningsbeskedet är här och Linköping som jag så så så så gärna vill till gav mig reservplats nummer 35 i HP-kvoten. Överintaget i år verkar vara 35 personer. Hur ser mina chanser ut? Att få komma in där är verkligen min dröm :(
Stockholmsbo

Reserv - Linköping HT15

Inlägg av Stockholmsbo »

Såg att intagningsgränsen för hösten blev 1,75..... Jag har också 1,75 och blev ändå reserv 35. De har alltså lottat bland folk med 1,75 :( känns surt att ha hamnat så långt bak med tanke på överintaget också
Marken

Reserv - Linköping HT15

Inlägg av Marken »

Tror nog du ändå har en CHANS att bli antagen. Mina 1.75 till Uppsala gav mig reservplats 83. Snacka om körd här!

Kom ihåg att det blir en lång reservintagning som även kan hålla sig till efter terminsstart!
Stockholmsbo

Reserv - Linköping HT15

Inlägg av Stockholmsbo »

Marken skrev:Tror nog du ändå har en CHANS att bli antagen. Mina 1.75 till Uppsala gav mig reservplats 83. Snacka om körd här!

Kom ihåg att det blir en lång reservintagning som även kan hålla sig till efter terminsstart!
Jag fick reservplats 93 i Uppsala med 1,75..... Så du hade mer tur än mig ;)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

HP-reserv Linköping

Inlägg av Nils »

Stockholmsbo skrev:AHHH! Antagningsbeskedet är här och Linköping som jag så så så så gärna vill till gav mig reservplats nummer 35 i HP-kvoten. Överintaget i år verkar vara 35 personer. Hur ser mina chanser ut? Att få komma in där är verkligen min dröm :(
Det ser tyvärr inte bra ut men en liten chans är alltid bättre än ingen chans, så behåll din reservplats.
Låst