Chanser att komma in

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2015 års hösttermin.
Kalle

Chanser att komma in

Inlägg av Kalle »

Hej!
Hur stor sannolikhet tror ni jag har att komma in på läkarlinjen HT15. Jag har sökt till alla lärosäten, har 21.67 och 1.35hp.
Gäst

Chanser att komma in

Inlägg av Gäst »

Du kommer tyvärr inte in till hösten med de betygen. Dock bör det räcka för att komma in till ett av lärosäterna under VT-16.
kipp

Chanser att komma in

Inlägg av kipp »

Jag tror att du kommer in.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Chanser att komma in

Inlägg av Nils »

Vilken betygskvot?
Gamla betyg utan kompletteringar,
nya betyg utan kompletteringar,
betyg med kompletteringar?
Kalle

Chanser att komma in

Inlägg av Kalle »

BIEX utan komplettering
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Chanser att komma in

Inlägg av Nils »

Det skulle räcka med att Umeås gräns sjunker med 0,10 för att du ska kunna bli antagen åtminstone där.

Min magkänsla är att chansen är "bättre än 50/50" om du har sökt till Umeå, Örebro och Linköping men jag törs inte lova någonting.
Gäst

Chanser att komma in

Inlägg av Gäst »

HT-14 krävdes det 21,88 för att komma in på Umeå efter det andra urvalet. Att säga att chansen är 50/50 att han kommer in där i år med 21,67 är väl ändå lite långsökt?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Chanser att komma in

Inlägg av Nils »

Gäst skrev:HT-14 krävdes det 21,88 för att komma in på Umeå efter det andra urvalet. Att säga att chansen är 50/50 att han kommer in där i år med 21,67 är väl ändå lite långsökt?
Min gissning gällde alla tre lärosätena som paket (d.v.s. 50/50 att bli antagen någonstans).

Nu i urval 1 gick BIEX-gränsen för Umeå vid 21,88 vilket är en sänkning med 0,15 från förra hösten, då det även skilde 0,26 mellan urval 1 och reservintaget, så just nu känns gissningen inte helt långsökt.
:)
Låst