HP-kvot HT15

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2015 års hösttermin.
Gäst

HP-kvot HT15

Inlägg av Gäst »

Skulle ni säga att man är garanterad plats på KI med 1,95? Jag har även kommit vidare i PIL men funderar på att avsäga mig intervjuerna.
Gäst

HP-kvot HT15

Inlägg av Gäst »

Jag skrev 1.7 på HP nu i våras och inser att det (om man tittar på tidigare antagningsstatistik) är endast i Umeå jag har någon chans att ta mig in.

Jag försöker nu tolka statistiken här på hemsidan från tidigare antagningar och om man ser på statistik för HT-14 i Umeå så står det att 15/51 sökanden med 1.7 tog sig in i urval 2. Kan man se hur många efter urval 2 som tog sig in med 1.7?

/Förvirrad :visslar:
Gäst

HP-kvot HT15

Inlägg av Gäst »

Du blir antagen till KI med 1.95 men jag hade genomfört intervjun ändå.

Man kan se den sist antagna personens (?) reservnummer och hp-resultat iaf.
Gäst

HP-kvot HT15

Inlägg av Gäst »

Tack för svar!
Hade du genomfört intervjuerna av rent intresse i så fall eller mer för att vara på den säkra sidan? Jag vill ju inte ta intervjuplats från någon som kan behöva den mer än jag, men jag är tveksam till att de kallar reserver till intervjuerna. Lutar åt att göra intervjuerna.
svante
Inlägg: 65
Blev medlem: 04 dec 2014, 05:42

HP-kvot HT15

Inlägg av svante »

1.95 bör vara garantera en plats då det är så få som får 1.9, 1.95 och 2.0.

@gäst, man tar ju inte en intervju-plats från nån annan om man slutligen kommer in genom HP, snarare tar man en plats från HP-kvoten. Så gör PIL för guds skulle så har jag med 1.9 ytterligare en högre plats i HP-intaget!
Låst