Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

Könsbaserat urval till läkarprogram verkar ge avsedd effekt

Diskussioner om den tidigare könskvoteringen vid lika goda meriter.

04 jan 2009, 21:32

empezar skrev:
Okulan skrev:
Vänta nu, känns det ändå inte rimligt att logopeder ska kunna tala normalt?
Har aldrig sett en logoped arbeta men med all sannolikhet måste de ibland förklara för patienten hur det ska låta. Blir ju lite larvigt om de då ska plocka fram en dator som ska framställa ljuden eller liknande. Dessutom är det av rätt stor vikt att man har förtroende för sin läkare eller i det här fallet logoped. Det skulle kännas synnerligen konstigt att gå till en sjukgymnast som satt i rullstol och på samma sätt skulle jag nog känna mig lite tveksam till att få hjälp med eventuell läspning av en läspande logoped.

Ett audiogram är ett hörseltest.

och det känns väl rimligt att logopeden hör hur patienten pratar;)
Användarvisningsbild
judithstar
Läkarstudent
Umeå

04 jan 2009, 21:44

judithstar skrev:och det känns väl rimligt att logopeden hör hur patienten pratar;)

Precis. Lite svårt att bedöma en patients orala ljudkvalité ifall man har hörselfel...

(antar att jag borde ha använt en mindre tvetydig meningsstruktur i föregående inlägg... :oops: )
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Läkarstudent