Uppringda reserver ht 2014!

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2014 års hösttermin.
Halloween

Re: Uppringda reserver ht 2014!

Inlägg av Halloween »

Jag har kontaktat Uppsala och de har inte börjat ta in reserver än.

För de som redan är antagna där krävs anmälning på en hemsida för att behålla sin plats. Deadline för den anmälningen är tisdag 19/8. På onsdag börjar det nog röra sig lite. Efter det så står det kanske still/går trögt fram tills kursstart då det börjar röra på sig igen för folk kanske ej kommer på uppropet/hoppar av inom de 2 första veckorna.
Halloween

Re: Uppringda reserver ht 2014!

Inlägg av Halloween »

Reservintaget till Uppsala beror också på reservintag till andra skolar, speciellt KI. Vet dock inte när KI börjar med sitt intag men det borde röra på sig i Uppsala då också.
Edde
Inlägg: 10
Blev medlem: 15 jul 2014, 08:51

Re: Uppringda reserver ht 2014!

Inlägg av Edde »

Lund har ringt in två reserver i B1EX hittills. Är nu 3:e reserv. Hoppas, hopppas, hoppas...
Gäst

Re: Uppringda reserver ht 2014!

Inlägg av Gäst »

Fick ett mail från Uppsala om att de ska börja ringa reserver nu. Lycka till!
Gäst

Re: Uppringda reserver ht 2014!

Inlägg av Gäst »

Har precis blivit antagen på Uppsala!

HP-kvoten
Reserv #5

Lycka till alla!
Ducimus
Inlägg: 5
Blev medlem: 11 aug 2014, 18:14

Re: Uppringda reserver ht 2014!

Inlägg av Ducimus »

Du som precis blev uppringd av Uppsala, var du antagen på något annat lärosäte och vilken kvot isf?
Gäst

Re: Uppringda reserver ht 2014!

Inlägg av Gäst »

Ja, jag var tidigare antagen i Göteborg också i hp-kvoten. Jag är inte riktigt säker på hur det fungerar nu, om jag måste höra av mig till GU eller om min plats försvinner där automatiskt. Oavsett så tror jag att GU kör ganska strikt på att endast ringa in reserver efter upprop iom att dom inte har någon webregistrering som Uppsala har.
Per

Re: Uppringda reserver ht 2014!

Inlägg av Per »

Blir man reservintagen (d.v.s. efter urval 2) på ett ställe så vet inte andra lärosäten om det automatiskt, de måste informeras "manuellt".
Gast

Re: Uppringda reserver ht 2014!

Inlägg av Gast »

Uppringd kring 14.00 idag, antagen till Uppsala. Var 6:e reserv i HP kvoten.

ajuste

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gäst

Re: Uppringda reserver ht 2014!

Inlägg av Gäst »

Har ni som blivit antagna i Uppsala genom reservantagningen igår fått några mail från Uppsala med information och bekräftelse av antagningen? :sliten:
Låst