Uppringda reserver ht 2014!

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2014 års hösttermin.
Edde
Inlägg: 10
Blev medlem: 15 jul 2014, 08:51

Re: Uppringda reserver ht 2014!

Inlägg av Edde »

Blev uppringd av Lund idag, var 5:e reserv i B1EX. SÅ JÄVLA GLAD :flinar: :flinar: En plats i Linköping blir ledig!
Gäst

Re: Uppringda reserver ht 2014!

Inlägg av Gäst »

GU ringer upp reserver även innan upprop, detta har jag fått bekräftat via mejl. Jag står som reserv i HP-kvoten och skulle därför vara enormt tacksam om ni som kommer in på andra lärosäten meddelar detta!

Btw, GRATTIS till alla som har kommit in! :tummarupp:
Ducimus
Inlägg: 5
Blev medlem: 11 aug 2014, 18:14

Re: Uppringda reserver ht 2014!

Inlägg av Ducimus »

Håller med föregående. Står sj som reserv i Linköping (hp-kvoten) och väntar på att de ska ringa så att jag kan få en studentbostad så snabbt som möjligt. Går ej att ställa sig i kö i Norrköping, måste vara antagen först. Evig tacksam om ni ringer och tar bort er plats om ni kommit in på ett annat lärosäte.
Hanna3

Re: Uppringda reserver ht 2014!

Inlägg av Hanna3 »

Vet någon när Umeå universitet börjar ringa reserver? Börjar kannas lite brådis om man måste fixa boende...går ju inte riktigt ta pendla från Stockholm..
a r
Inlägg: 1
Blev medlem: 17 aug 2014, 10:55

Re: Uppringda reserver ht 2014!

Inlägg av a r »

Svar till Gäst - "Har ni som blivit antagna i Uppsala genom reservantagningen igår fått några mail från Uppsala med information och bekräftelse av antagningen? :sliten:"

Ja, fick ett automatiskt mail från uppdok, deras system, med bekräftelse utav registrering på den första kursen. Logga in på studentportalen med ditt lösen från antagning.se så ser du all info där samt att du är registrerad korrekt.

Grattis btw! Ses. :tummarupp:
sssssofie

Re: Uppringda reserver ht 2014!

Inlägg av sssssofie »

Hej!

Vet någon när Stockholms Universitet börjar ringa in sina studenter? (nu handlar det ju inte om läkarlinjen tyvärr, men är reserv 1 i BII gruppen, och undrar ifall någon har koll på när dem börjar ringa in möjligtvis?!)

Tack på förhand!
Gäst

Re: Uppringda reserver ht 2014!

Inlägg av Gäst »

Har ni som blivit antagna genom reservantagningen tackat nej till platsen som ni blev tilldelade i urval 2?

Jag skrev tidigare att jag står som reserv i Göteborg men jag missade att säga att även jag bor i Stockholm. Om en vecka börjar terminen och jag har varken någonstans att bo eller någon bekant i Göteborg. Det skulle uppskattas enormt om ni berättar var och i vilken kvot ni lämnar en plats ledig, då det skulle vara en lättnad att få höra att era platser kommer utnyttjas och därmed glädja någon annan. Det vore verkligen kul att få gå på terminsstarten så jag ber er, snälla, meddela om ni har fått en annan plats.

Tack på förhand och stort lycka till med utbildningen! :glad:
Gäst

Re: Uppringda reserver ht 2014!

Inlägg av Gäst »

Igår tackade jag nej till min plats på GU i hpkvoten. Lycka till alla!
AMB
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 nov 2012, 17:23

Re: Uppringda reserver ht 2014!

Inlägg av AMB »

Gäst: vilket reserv nummer då?
Comino

Re: Uppringda reserver ht 2014!

Inlägg av Comino »

Hallå, allihopa!

Hur kan jag se vilken reservplats jag har just nu?
Är det bara att ringa och fråga det relevanta lärosätet?

Jag stod som reserv #10 i BIEX och #36 i BI i Lund efter andra urvalet.
Låst